Am povestit într-un articol anterior despre soarta unor planuri ale oraşului de sub Sarmisegetuza. Acest articol continuă pe undeva povestea unor elemente de tezaur despre care vorbeam atunci, brăţările dacice şi a domnului Kelemen Hunor, cel care a „gestionat” ambele subiecte.
Tot mai acum un an de zile si ceva, tras de mânecă de un prieten îndrăgostit iremediabil de tărişoara asta, cu un blog http://calatorpenet.blogspot.ro/2011/05/aurul-dacic-expus-la-roma-cele-140.html pe care ar trebui să îl citească toţi politicienii başca unii istorici îndrăgostiţi brusc de politică şi manevre de stradă şi apoi să dea lucrare de control pentru a fi acceptaţi prin funcţii de conducere, mă familiarizam cu un subiect mai ciudăţel. Era vorba de o expoziţie care se pare că a fost „cu vânzare” până la urmă, expoziţie cu aur dacic, deschisă în Italia sub mândra oblăduire a preşedintelui Traian Băsescu. Nu ştiu dacă întâmplător sau nu, expoziţia s-a numit „Aurul Antic al României înainte şi după Traian”, dar în acelaşi sens cred că se poate organiza şi o expoziţie cu denumirea „Flota României înainte şi după Traian”.
Domnul Kelemen Hunor, ministru al Culturii la vremea aceea (decembrie 2010) organizatorul expoziţiei ţinută în Italia în nişte orăşele gen Roşiorii de Vede, afirma la plecarea expoziţiei peste hotare că expoziţia este unică în felul ei şi chiar era, pentru că reunea 140 de piese dintre cele mai rare, valoroase şi frumoase din lume, nu doar din România, cu o valoare patrimonială inestimabilă. Nu am detalii, nu ştiu ce condiţii speciale au fost luate pentru transportul acestor valori arheologice, dar interesant este că dacă au plecat cu surle şi trâmbiţe, piesele au dispărut ca subiect din acel moment, neexistând NICI MĂCAR UN RÂND despre întoarcerea lor. De reţinut şi faptul că expoziţia a fost prelungită peste termenul prevăzut la plecarea pieselor, din motive de „ interes deosebit şi succesului nemaipomenit de care s-a bucurat în Italia” succes de care în afară de câţiva „interesaţi” , nu a auzit nimeni. După modul în care a fost tratat subiectul la „întoarcere??????” se părea că mai degrabă prelungirea a fost decisă pentru a se pierde interesul şi urma expoziţiei.
Ei bine, prin mai, la o lună după ce expoziţia trebuia să se fi întors în ţară am scris un articol în presa on line în speranţa că cineva va citi şi îşi va pune măcar o întrebare. Dar cum în articol nu se vorbea despre nici un manelist, nici un politician , nici o tânără speranţă a show-bizz ului autohton şi nici despre sânge, subiectul a trecut nebăgat în seamă.
Cum spuneam în articolul precedent, am avut şansa să întâlnesc doi parlamentari, doamna Gorghiu Alina şi domnul Diaconu Mircea care s-au oferit să preia cazul şi să introducă o interpelare către domnul Hunor. Iată textul interpelării aşa cum l-am propus eu :
„CĂTRE : Ministrul Culturii
Domnului Ministru Kelemen Hunor
De la:
Domnule Ministru
Obiectul întrebării : Soarta tezaurului trimis în Italia pe data de 11 Decembrie 2010
În 11 decembrie 2010, România trimitea în Italia o comoară inestimabilă, a cărei valoare istorică depăşeşte datoria României. Chiar şi pentru cei ce nu se simt români şi sunt doar pasionaţi de istorie sau arheologie, este foarte greu să dea o cifră. Pentru cei ce văd în cele 140 de piese plecate din ţară în decembrie cu destinaţia Italia bucăţi rupte din trupul Daciei, urme ale culturii şi civilizaţiei strămoşilor noştri, pagini din istoria acestui pământ blagoslovit de Dumnezeu, dovezi ale existenţei şi definirii noastre în această lume orgolioasă şi egoistă în care până şi istoria se falsifică pentru a da întâietate celor puternici, aceste piese, unele din ele unice, nu pot fi evaluate, pentru că reprezintă sufletul, inima, trecutul, prezentul şi viitorul acestei naţii. Aceste piese nu reprezintă doar tezaurul României, reprezintă ROMÂNIA.
Expoziţia s-a numit “Aurul antic din România. Înainte şi după Traian” În acest tezaur inestimabil sunt incluse unele din puţinele dovezi ale civilizaţiei dacice şi ante-dacice mergând până în secolul 5 ÎH, iar expoziţia a fost organizată sub înaltul patronaj al Preşedinţiei României şi al Preşedinţiei Republicii Italiene.
Piesele plecate din ţară aparţin mai multor muzee din ţară cum ar fi : Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei (Cluj-Napoca), Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie (Constanţa), Muzeul Civilizaţiei Dacice şi Romane (Deva), Muzeul de Istorie Turda, Complexul Muzeal Judeţean Neamţ (Piatra Neamţ), Muzeul Judeţean Teleorman (Alexandria) şi Muzeul Naţional al Unirii (Alba Iulia).
Vâlva care s-a făcut la plecare, era justificată de importanţa si valoarea pieselor expuse iar reacţiile şi primirea de care s-au bucurat pe timpul expunerii piesele Dacice , normale şi apreciative. Pe pagina on line a Radio România Actualităţi se menţiona la 29.03.2011 că Aurul antic al României este apreciat în Italia:„Interesul deosebit al vizitatorilor a făcut ca această expoziţie să fie prelungită. Italienii sunt fascinaţi în special de brăţările dacice şi de “Cloşca cu pui de aur”.
Pe timpul expoziţiei au avut loc şi o serie de conferinţe ştiinţifice pe margine acesteia.
Ce credeţi că au dezbătut, aspecte ţinând de cultura românilor, despre importanţa culturii dace sau continuitatea poporului român? Ei as! AURUL .. ACESTA A FOST TEMA CONFERINTELOR, AURUL, NU CULTURA, NU CIVILIZAŢIA , NU POPORUL ROMÂN.. Si atunci vă întreb domnule ministru, pentru ce s-a deplasat acest tezaur, pentru ca italienii să fie cumva atraşi să investească in Roşia Montana ?
Si acuma, ca într-o teorie a conspiraţiilor, câteva coincidenţe stranii .
1. După cum spuneam expoziţia s-a desfăşurat sub patronajul Preşedintelui Traian Băsescu.
2. Expoziţia a avut ca primă locaţie Mercati di Traiano aflată in preajma Columnei lui Traian.
3. Expoziţia s-a numit “Aurul antic din România. Înainte si după Traian”
Să îmi fie iertata întrebarea, dar la atâtea coincidente, după dispariţia flotei, nu pot sa nu îmi fac cruce si sa nu întreb care Traian?
Deşi expoziţia era limitată până la 14 Aprilie 2011,nici până la această oră nu se mai ştie nimic despre soarta acestor piese. În presă, media, televiziune nu a apărut nici un rând cu privire la întoarcerea celor 140 de piese în ţară.
La plecarea din ţară a tezaurului, domnule ministru, cu mândrie afirmaţi : „această expoziţie este cea mai mare realizată de România din ultimii 25 de ani.”
Aş dori din suflet să nu fie si cea mai mare pierdere a ultimilor 2500 de ani
De aceea, domnule Ministru al Culturii, ca simplu român, urmaş şi moştenitor al celor cărora le-au aparţinut piesele scoase din ţară, îmi fac datoria să vă întreb care este soarta acestor piese, unde se află, bucată cu bucată, dacă, pe unde, câte şi când au revenit în ţară, în ce stare se află şi de ce se păstrează tăcerea cu privire la ele?
Vă mulţumesc şi aştept răspuns în scris şi oral la toate întrebările ridicate.
Cu stimă,
Doamna deputat Gorgiu Alina a prezentat o interpelare pe data de 14.09.2011.
La această interpelare s-a primit răspuns pe data de 20.10.2011.
Aveţi la acest link textul interpelării aşa cum a fost depusă în Parlament şi răspunsul primit:
http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari.detalii?idi=29849&idl=1
După câte se vede, nici interpelarea nu a fost mai incisivă, nepunând întrebările mai esenţiale şi necerând probe legate de documentele de întoarcere ale pieselor din expoziţie iar răspunsul este evaziv, se spune că piesele au fost aduse în ţară şi au fost redate circuitului muzeistic, dar adevărul era altul.
Am luat legătura telefonic cu o parte din muzeele care aveau piese date pentru acea expoziţie şi cu excepţia unuia, care a spus că probabil piesele sunt în muzeu, celelalte muzee + respectiv persoanele cu care am vorbit, muzeografi sau directori de muzeu, fie au spus că nu au primit înapoi piesele fie au spus că nu cunosc situaţia, fie mi-au cerut să fac cerere scrisă pentru a primi un răspuns. De ce? Era secret de stat?
Nu aş fi continuat prezentarea cazului, dacă nu ar mai fi apărut un caz prin Ianuarie 2012 nu ar fi apărut un caz incredibil pe piaţă: Curtea de Conturi investiga un caz de - ATENŢIE – dispariţie misterioasă a unui număr de timbre din TEZAURUL NAŢIONAL DE TIMBRE . În 2009 dispăruseră un număr de 215 timbre din celebra colecţie Cap de Bour, care figurau ... COINCIDENŢĂ - TRIMISE ÎNTR-O EXPOZIŢIE. Au mai dispărut 668, apoi nici mai mult nici mai puţin de 6573, aşa , ca să nu se mai complice cu fleacuri. Dacă au văzut că ţine, hoţii au trecut la furt pe scară industrială.
Ştie cineva despre asta? A apărut ceva la televiziunile dornice de sânge? Nu. Dacă timbrele ar fi aparţinut unei rude îndepărtate a doamne Rovana Plumb, ar fi vuit media, dar aşa, pe cine să intereseze Tezaurul Naţional de Timbre, sau Aurul Dacic ? Poate pe Băsescu şi pe canadieni. Interesant DAR ŞI ÎNGRIJORĂTOR este că unele timbre s-au întors de la expoziţii, dar .. în fals. Având în minte şi cazul cu operele lui Brâncuşi, nu pot să nu mă întreb dacă şi în cazul aurului Dacic trimis în expoziţie dar nemenţionat ca întors decât foarte vag, la insistenţe, situaţia nu se prezintă la fel.
Cine poate răspunde şi certifica la următoarele întrebări :
- S-au întors toate piesele din călătorie?
- Când s-au întors, cine a asigurat transportul, prin ce PTF s-au întors( pentru a se verifica)?
- Dacă s-a făcut expertiza de autentificare a pieselor reîntoarse şi care este rezultatul. Dacă nu s-a făcut, de ce nu s-a făcut , având în vedere cazurile cu sculpturile lui Brâncuşi şi cu timbrele;
- De ce nu s-a menţionat nici un cuvânt despre întoarcerea pieselor?
- Care mai este situaţia investigării cazului timbrelor dispărute?
P.S.
Astăzi, înainte de a da drumul articolului, am mai făcut o încercare de a afla date despre această expoziţie, la Muzeul Naţional de Istorie a României. Spre norocul meu mi-a răspuns doamna Rodica Oanţă Marghitu, muzeograf care a avut amabilitatea, disponibilitatea şi răbdarea să mă informeze cu tot ceea ce doream. De la dânsa am aflat că:
- Piesele s-au întors din expoziţia din Italia în Mai 2011 în totalitate;
- Atât la plecarea cât şi la întoarcerea pieselor se face şi s-a făcut verificarea pieselor bucată cu bucată, atât în ceea ce priveşte aspectul, integritatea, gramajul, cât şi calitatea şi autenticitatea, de către specialişti din Muzeul Naţional de Istorie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, Autoritatea pentru Aur, experţi care au confirmat autenticitatea pieselor întoarse. Toată documentaţia privind organizarea transportul, expunerea şi depozitarea pieselor există şi pot fi puse la dispoziţia celor interesaţi printr-o cerere oficială făcută către MNIR;
- O parte din piesele împrumutate pentru expoziţia din Italia au fost redate muzeelor din care au fost împrumutate, fie parţial fie integral,cum ar fi cele de la muzeele din Turda, Deva, altele au rămas la MNIR pentru a fi expuse într-o expoziţie mai amplă care se va organiza anul viitor în Ianuarie probabil la MNIR, intitulată „ Aurul şi Argintul antic al României”.La această expoziţie vor expune 31 de muzee din ţară.
După ce am vorbit cu doamna muzeograf căreia îi mulţumesc pentru amabilitate, am fost tentat să nu mai public articolul, dar este totuşi corect să îl public pentru cei ce au citit celelalte două articole şi aşteaptă un răspuns.
Surse :
http://www.stiri.com.ro/stire-7670/inainte-si-dupa-traian.html
http://calatorpenet.blogspot.ro/2011/05/aurul-dacic-expus-la-roma-cele-140.html
http://www.mae.ro/node/6274
http://www.roportal.ro/stiri/expozitia-aurul-antic-al-romaniei-la-roma-3183599.htm
http://www.romania-actualitati.ro/expozitia_aurul_antic_al_romaniei-23229
http://www.jurnalul.ro/special/special/aurul-antic-al-romaniei-inainte-si-dupa-traian-print-562385.html
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/tezaurul-romanesc-amenintat-uite-timbrul-nu-e-timbrul
http://www.ziarultricolorul.ro/eveniment/tezaurul-filatelic-al-romniei-un-haos-de-zeci-de-milioane-de-euro.html
http://www.arena.md/?go=news&n=2307&t=_Aurul_Antic_al_Rom%C3%A2niei_%C3%AEnt%C3%A2mpin%C4%83_anul_2011_la_Roma
http://www.arena.md/?go=news&n=2307&t=_Aurul_Antic_al_Rom%C3%A2niei_%C3%AEnt%C3%A2mpin%C4%83_anul_2011_la_Roma
http://roma.mae.ro/index.php?lang=ro&id=124778
http://neacsum.blogspot.ro/2012/01/expozitii-cu-vanzare.html
http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari.detalii?idi=29849&idl=1
===========================================================
Sursa: Subiecte dezgropate – Tez-aurul dacilor In Cuiul Catarii
REMEMBER:
===========================
**********
***********
*************************
eu stiam de anul trecut, pentru ca in urma articolelor de pe bloguri am facut o investigatie personala la muzeul de istorie si am aflat ca intr-adevar se intorsesera-am scris si pe blog la momentul respectiv
RăspundețiȘtergereanyway este foarte bine ca cineva este vigilent pntru ca hotii din guvern sa nu isi inchipuie ca NU sintem cu ochii pe ei
ok,dar cu timbrele cum a ramas?foarte interesante articole am citit pe acest blog si nu numai,despre lucruri care se intampla underground,in timp ce majoritatea oamenilor forfotesc ca niste furnicute harnice si oarecum apatice,pentru a-si obtine cele necesare traiului...ca doar asa se vrea...nu?
RăspundețiȘtergereVasile, am trimis si un mail catre directorul MNIR în care am cerut copii după documente care să probeze întoarcerea pieselor în ţară. Sper să primesc răspuns.
RăspundețiȘtergereExcelent!
ȘtergereConform Legii, ar trebui sa raspunda!
In sfarsit, vom avea DOVADA pentru linistea noastra ori ...
Astept cu deosebit interes si inimaginabila nerabdare... vesti!
Extrem de IMPORTANT:
RăspundețiȘtergereParlamentarii cer mutarea colecţiei naţionale de timbre de la Poştă la BNR. Ocazia va fi folosită pentru a afla "ce s-a furat". / Adevarul.ro |
=================
Senatorii au aprobat marţi un proiect de lege prin care colecţia de timbre a României, cu aproximativ 15 milioane de mărci, deţinută în prezent de CN Poşta Română, va trece în patrimoniul BNR.
Astfel, potrivit proiectului predarea şi primirea colecţiei urmează să se facă "pe baza unui audit realizat de cei mai buni specialişti în domeniu, desemnaţi de Academia Română şi de alte instituţii specializate în acest domeniu".
Argumentele iniţiatorilor au fost că Poşta Română are un caracter comercial, nu cultural, neavând fonduri şi specialişti pentru păstrarea şi dezvoltarea colecţiei. De asemenea, reprezentantul Guvernului a cerut adoptarea legii având în vedere că a început procesul de privatizare a CN Poşta Română şi există riscul înstrăinării colecţiei naţionale de timbre.
De asemenea, iniţiatorii afirmă că mărcile poştale nu sunt înregistrate în conturile bilanţiere ale companiei Poşta Română, iar faţă de valoarea reală estimată la aproximativ 700 de milioane de euro, valoarea contabilă înregistrată la companie este de aproximativ 1 milion de euro.
Totodată, iniţiatorii arată că Poşta Română nu recunoaşte că timbrele aparţin patrimoniului public al statului şi consideră că aparţin patrimoniului privat al companiei, contestând şi în instanţă o decizie a Curţii de Conturi referitoare la apartenenţa la patrimoniul public de stat.
Trecerea la BNR ar asigura o păstrare şi valorificare culturală corespunzătoare, precum şi protejarea de factorul politic.
Textul de lege a primit un raport negativ de la Comisia juridică, preşedintele acesteia, Toni Greblă (PSD), arătând că predarea-primirea ar trebui să se facă în baza unei anexe cu inventarul exact al timbrelor. Legea a fost iniţiată de 11 deputaţi PSD.
De asemenea, senatorul Iulian Urban (PDL) a arătat că "prin votul de azi se acoperă ce s-a furat din tezaurul filatelic naţional timp de 23 de ani", el cerând să se facă şi un raport privind mărcile lipsă din colecţie şi responsabilii pentru dispariţia acestora.
Colecţia naţională de timbre deţine 3.000 de piese unicat, fiind mai importantă ca valoare decât faimoasa colecţie de timbre a regelui Carol al II-lea, considerată în perioada interbelică a treia din lume.
În timpul Primului Război Mondial, colecţia de timbre a BNR a fost evacuată la Moscova şi repatriată parţial în 1935. În 1967 colecţia de timbre a BNR a fost transferată Poştei Române. În 1985 întreaga colecţie oficială de timbre a revenit la BNR şi înregistrată ca Tezaurul Filatelic Naţional. În februarie 1990, Consiliul Naţional al Frontului Salvării Naţionale a emis un decret privind trecerea colecţiei în administrarea Poştei Române.
Grav,deosebit de grav!
ȘtergereAlooo, Parchetul aude? vede? citeste? se autosesizeaza???
=====================================
.... senatorul Iulian Urban (PDL) a arătat că "prin votul de azi se acoperă ce s-a furat din tezaurul filatelic naţional timp de 23 de ani", el cerând să se facă şi un raport privind mărcile lipsă din colecţie şi responsabilii pentru dispariţia acestora.
===================
Asa se DISCUTA in Parlamentul Romaniei!
De MASURI AM PUTEA VORBI CEVA? Niciodata!
Avem hotii care striga hotii, banditii care apara alti banditi!
Va salut din nou!
RăspundețiȘtergereAm fost sa vad cu ochii mei expozitia de la Muzeul Tarii Crisurilor, care avea ca tema "aurul si bratarile dacice". Nu vreau sa fiu cobe, dar s-a mai uitat cineva la aceste bratari cu foarte mare atentie? Dintre cei care s-au uitat are cineva habar cat de cat despre ce inseamna sa prelucrezi aur prin turnare, batere si alte procedee? Vreun mester bijutier (si nu vanzator)? Ei bine, eu astept opiniile acestora daca exista. Eu unul am fost profund deceptionat de ceea ce am vazut. Am avut ca si simple puncte de reper cateva fragmente de la alte bratari sau piese intregi care aratau a bratari vechi, care pareau a fi FOLOSITE! Cele de aur, asa zisele originale expuse, aratau ca si cum ar fi noi noute! A purtat vreunul dintre cei care au vazut expozitia vreodata bratara de aur? Aveti idee cum arata o piesa de aur folosita fata de una identica nefolosita? Diferenta este enorma. Eu cred si sper sa gresesc, dar cred totusi ca sunt niste falsuri grosolane. Orice obiect de metal care sta in pamant capata atat asperitati, cat si cizelari ale suprafetei (in functie de mai multi factori). Aceste "originale" arata de parca acum au fost turnate in forme si apoi indoite si ciocanite sa para cat mai autentice. De fapt nu stiu daca stie cineva care este scopul pt care au fost facute aceste bratari? Au fost folosite sau nu? Este adevarat ca cei care le-au gasit spuneau ca se simteau extraordinar cand le probau? Ce vroiau sa zica cu asta? De ce acum, unii dintre organizatorii expozitiilor din tara, care au probat in gluma aceste bratari dupa revenirea lor, nu au mai simtit nimic deosebit, doar simpla greutate a lor si emotia de a avea asa bucata de aur pe mana. Nimic energetic, nimic interesant fizic, nici o stare de bine generala. De ce nu au fost lasati vizitatorii sa pozeze exponatele? De ce a fost atat de slab mediatizat turul acestor bratari pe la muzeele din tara? A fost facut doar sa ne inchida gura celor care intrebam de ele, nu? De ce arata asa de naspa? Uitati-va la detaliile formei, nu la aspectul general care este foarte interesant. Nu exista finisaje de timp, sunt noi si false! Parerea mea! De ce au ajuns ministrii ai culturii numai persoane de alte nationalitati, majoritatea evrei si unguri? Toti care au condus acest minister ar trebui pusi la zid pentru tradare de neam romanesc si de tara! Da, aveti si Dvs dreptate ca mai sunt si altii care merita, dar revin cu intrebarile: cine le-a schimbat si de ce? Am auzit ceva zvonuri ca aurul celor originale avea o structura atomica mai deosebita.
Eu unul doar intreb, ca nu le am cu acest domeniu. Cat de curand, sper ca am sa pot sa studiez niste originale si daca o sa le pot poza, am sa ma clarific cu diferentele dintre ele. Inca lucrez la aceste aspecte. Mai multi cetateni romani au cunostinte despre tezaure ascunse, depozite. Majoritatea au declarat ca foamea initiala de aur, sentiment primar avut la descoperirea locatiilor tezaurelor, s-a preschimbat in responsabilitate, in grija. Aici nu s-a vorbit de blestemul comorilor. Aici este vorba de niste tezaure care ne-au fost lasate noua de strabunii nostrii pentru a ne fi de ajutor (atat noua ca cetateni, cat si statului cred). Vorbim de camere pline cu bijuterii, lingouri, pietre pretioase, arme si armuri din aur sau aurite, care de lupta, dar si de obiecte considerate sacre. Aici vorbim de tehnologie care cu siguranta nu a fost creata de daci sau alti pamanteni. Revenind la norocosii (asa cred ca ii veti considera voi) care din intamplare s-au trezit in postura de pasnici, ei s-au considerat purtatorii unei foarte grele poveri de dus si chiar se cred in pericol. Daca ar aparea de aiurea un dragon, instinctul oamenilor ar fi sa-l omoare cat mai rapid, rezultatul fiind chiar de mandrie: Io-s omoratorul de dragoni! Ei bine, unul dintre acesti "pasnici" a zis ca el chiar asa se simte: ca un dragon (pasnicii comorilor in povesti) si ca daca lumea ar afla ce stie si ce pazeste, precis nu ar mai apuca ziua de maine.
RăspundețiȘtergereStatul roman a dat o gramada de bani sa recupereze bratarile. Bravo, dar de ce nu a fost pe faza cand le-a tirat Nastasel cu gasca? Tot tugulanul stie ca nu s-a miscat nici o magarie fara acordul Faraonului Nastasel si/sau al alcolitilor acestuia. Oricum si in spatele lui stau alti rechini mai mari. Doar v-ati prins ca acest specimen tuciuriu aflat la bulau, este prea prost sa fie cap si de aceea a fost sageata. Nu l-as mai vedea in veac liber!
RăspundețiȘtergereAceste tezaure sunt imense. Comoara lui Tuttancamon (sau cum il mai cheama), este praf in ochi pe langa ce avem noi. Aici nu vorbesc de celalalt tip de comori pe care le gasesti aiurea cand sapi pe camp sau cand te apuca profanatul de morminte. Vorbesc de spatii de depozitare, cu ceva de genul inventarelor, organizate pe valori sau habar nu am ce criterii.
Vorbesc de ceva care te citeste si care nu lasa pe oricine sa intre, ceva care iti schimba gandurile in bine. Acele locatii unde mai multe generatii au depozitat comori diverse. Nu sunt facute de daci. Sunt mult mai vechi.
Ce se va intampla daca un asemenea personaj declara comoara pe care o pazeste? Zicea unul dintre ei ca nu-ti trebuie tot ce exista dintr-o singura camera din depozit ca transformata in orice valuta sa poti cumpara toata Romania cu vecini cu tot. Da, ar fi un bun motiv ca jandarmul mondial SUA sa vina sa o "pazeasca" de ursul rus. Pe net au aparut scapari de informatii despre 5 dintre aceste obiective. Poate ca in loc sa ne ridice nivelul de trai va duce deci la razboi? Pai cu asa politicieni aserviti tuturor intereselor straine (doar romane nu) ar fi posibil sa mai si platim pe cineva sa ne scape de aceste belele (comori).
O familie de conditie sociala mai mult decat modesta, sa nu zic saraci, sta cu comoara sub casa. Stiu de ea dar dupa ce au desgropat-o au pus-o la loc neatinsa. Au zis citez: "Ce sa facem cu atata amar de aur? Noi ne-am obisnuit cu putin si tot am zis ca daca ne-or birui necazurile 'om lua din aur. Dumnezau ne-o ajutat de-am biruit pana acum si apoi nu-s ala sa ma port cu auru pa mine ca tiganii... Noi suntem romani cumsecade si cinstiti!"
Eu le doresc pe aceasta cale multa sanatate si fericire.
Sper ca pana la urma sa aflam raspunsul la toate intrebarile care ne macina.
Va doresc toate cele bune! Radu T.
Radu T.,
ȘtergereVa Multumesc si va astept cu noi comentarii!
O 'stire' de ULTIMA ORA... ma pune pe ganduri...!
RăspundețiȘtergere--------------------------------
Expoziția "Aurul și argintul antic al României", admirată de peste 20.000 de vizitatori la Sala Unirii din Alba Iulia ; luni, 6 Iul 2015.
---------------------------------
Inaugurată în 4 iunie la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia, expoziția 'Aurul și argintul antic al României', ce reunește peste o mie de artefacte, mai poate fi admirată până la finalul acestei săptămâni în Sala Unirii, de marți până duminică, între orele 10,00 și 19,00. De la vernisaj, expoziția a fost admirată de peste 20.000 de vizitatori, potrivit reprezentanților MNU.
Alba Iulia a fost al optulea oraș în care a ajuns, în ultimul an și jumătate, expoziția — eveniment, fiind pentru prima dată însă când accesul publicului este liber, fără taxă de intrare. Organizatorii au anunțat încă de la inaugurare că se așteaptă la un aflux de vizitatori, lucru care s-a și realizat.
Expoziția a debutat în 2013 la București și a ajuns în 2014 la Timișoara, Oradea, Satu Mare și Sibiu, iar în 2015 la Cluj-Napoca și Târgu Mureș, urmând să fie deschisă în perioada următoare la Sfântu Gheorghe, Buzău, respectiv Craiova.
[...]
Sursa: http://www.agerpres.ro/cultura/2015/07/06/expozitia-aurul-si-argintul-antic-al-romaniei-admirata-de-peste-20-000-de-vizitatori-la-sala-unirii-din-alba-iulia-17-22-20
---------------------------------------
Voi 'sesizati' ... CEVA???