Google Translate

vineri, 3 mai 2019

Conspiratie... sau prostie... tipic romaneasca!?! În ultimele decenii, producția a scăzut de la 56 000 de hectare la doar 75. Canepa - planta miracol, lichidata de jigodii!


Nu mai avem cânepă industrială în România din cauza marijuanei ; România a scăzut de la 56 000 la 75 de hectare de cânepă, în ultimii ani.
 


Aşa arată o plantaţie de canabis legal în România. Şi nu, nu se fumează. 

În '89, România era pe primul loc în Europa la producția de cânepa industrială și pe locul trei mondial. În ultimele decenii, producția a scăzut de la 56 000 de hectare la doar 75. Am ajuns aici, pentru că geniile care conduc ţara n-au fost în stare să facă diferenţa între tipuri de cânepă. 
 Cea românească, folosită masiv în industria textilă pentru fibrele vegetale lungi, se numeşte canabis sativa şi, din păcate, la fel se numeşte şi planta din care se prăjesc oamenii. 
Ca orice plantă, canabis sativa se împarte în mai multe soiuri, iar unele conţin mai mult THC (elementul psihoactiv din marijuana) ca altele. La noi, statul le-a băgat pe toate în aceeaşi oală în legea combaterii traficului şi consumului de droguri. Asta e ca şi cum ai interzice oamenilor să aibă animale de casă, pentru că şi câinii, şi lupii au denumirea ştiinţifică de canis lupus.

După ani de zile de stârpire a celei mai versatile culturi din ţară, firele de cânepă o să renască în curtea Muzeului Poarta de su' Feleac, la cinci kilometri de Cluj-Napoca. Proiectul este realizat de Iosif Ciunterei, un student la etnologie care are şi o emisiune despre viaţa la sat, cu ajutorul proprietarului muzeului, Gheorghe Căpuşan. M-am dus la muzeu să văd minunea şi să aflu mai multe despre canabisul mioritic de la Iosif. 


VICE: Când și unde ai avut primul contact cu cânepa? 

Iosif Ciunterei:
Umblam pe la bătrânii satului cu emisiunea şi, vrând, nevrând, discuţiile ajungeau la cânepă. Eu n-am văzut-o niciodată pe viu, chiar nu știu cum arată exact. De asta mă zbat mai tare, ca să văd efectiv cum arată, să pun mâna pe ea. Așa toată lumea zice când aude de cânepă: hopa, că-i drog. Am întrebat câțiva elevi de ea şi mi-au spus: „Păi am făcut ceva prin clasa a şaptea, la biologie, dar știm că-i drog și atâta". Dar, dacă vorbim de tradiția poporului român, plecăm de la cânepă. Costumul popular îi din cânepă. 

Când statul a interzis planta, o rupt tradiția poporului român. Nu mai există gospodării, nu mai există ţărani. Eu am vrut s-o semăn prin sistem gospodăresc, dar nu ai voie decât ca industrie. Iar industria îi vai de ea în ţară la noi. 

De ce ai vrut să faci proiectul ăsta? 

Proiectul o început când stăteam cu domnu' Căpușan la o poveste și-am zis: hai să facem totuși ceva. Şi, pentru că Muzeul Poarta de su' Feleac e un muzeu viu, mi-am zis, cât de frumos ar fi să cultivăm cânepă și să lucrăm după procesele țăranilor noștri tradiționali . Multă lume m-o întrebat di cam ales cânepa. Nu știu, efectiv, am pus ochii uite-așa pe cânepă. 



Costume populare făcute din canabis.

În afară de costume populare, care a fost legătura pe care a avut-o țăranul român cu cânepa în trecut? 

Dacă mergi în satul țărănesc tradițional ți se spune: „Eu dădeam cânepa și la găini să se ouă." Cânepa are multe întrebuințări. Se poate face pâine, se poate extrage ulei, câte și mai câte. 

Pe lângă factorul economic, de ce crezi că ar trebui să cultivăm cânepă? 

Nu m-am gândit să câștig un ban din tătă chestia asta, deşi am primit câteva oferte din Polonia, în caz că mă gândesc să fac export. În primul rând, vreau să reînviu tradiția. Până la urmă, un popor fără tradiții e un popor mort. 

Cât a durat să faci rost de aprobări? 

De pe şase martie am sămânța, de atunci am prima factură. Apoi au urmat actele. Suntem o țară îngropată în hârtii și, când tragi linie, nu producem absolut nimic. De la direcția agricolă mi-o zis că trebuie o adeverință de la primărie. La primărie mi-o zis că trebuie să merg la cadastru şi ăia m-o plimbat dintr-o parte în alta. Am umblat zi de zi, timp de o lună. 


Câlţi din canabis 

Ştiu că e problemă, că e privită ca drog. 

Îi făcută legea prost în țara asta. Noi vrem să facem un lucru nobil, până la urmă, da' sunt unii care vor să facă și alte lucruri necurate. Dar la noi scria pe hârtii, că procentu' de drog îi de 0,019. Ca să obţii un gram de drog din cânepa pe care am semănat-o noi, trebuie să semeni zece hectare. Deci cânepa românească nu îi drog. Cânepa indiană da, la aia procentul de THC se înregistrează între 2,6 și 3 la sută. 

Cum te-ai descurcat cu DIICOT-ul? 

O trebuit făcut un contract cu o firmă de procesare din Baia Mare, unde să trimit cânepa, după lege. Și o zis că trebuie să fie și camere de supravegheat. Apăi, domnu' Căpușan nu are camere, ci are niște căței pe post de camere de filmat.

Când o venit în control, o zis că trebuie să facem un raport, un inventar al culturii, adică să numărăm fir cu fir și să le dovedim când o să crească. Amu' nu știu care e rostul raportului, c-am predat deja contractul cu firma de procesare din Baia Mare, unde scrie câte plante ies pe hectar şi câte kile ies pe sămânţă. Mare lucru să faci acolo o regulă de trei simplă. 

Noi românii avem un sistem bolnav, grav bolnav. Țara, când vrea să rezolve o problemă, mai tare agravează situația să știi. 


Nu e nimic BDSM, sunt doar instrumente tradiţionale de prelucrat canabisul. 

Cum te raportezi la consumul recreaţional de canabis?
Crede-mă că habar n-am. N-am avut de-a face cu chestii din astea și cred că nici n-o să am de-a face. Nici nu-mi trece prin cap. Nu sunt curios. 

Am înțeles că vei realiza un documentar intitulat Drumul Cânepii.

Da, deja am început prima parte, etapa semănatului, pe care am reușit să o facem într-un final, după multe umblături pe la diverse instituții. Cred că o să fie drumul cânepii și al inului până la urmă, pentru că am semănat și niște in. Filmarea va dura cel puțin un an, până finalizăm tot procesul de cultivare și prelucrare. Problema-i că nu știu unde o să ajungem cu procesul ăsta în România. 


Ce speri să realizezi prin proiectul ăsta? 

Să știi că de multe ori chiar m-am gandit să renunț. Ziceam O arunc în Someș, nici să nu mai aud de sămânță , mai ales când mi-o spus de camere de supraveghere, de inventar şi atâtea acte că m-o durut capul. Nu știu ce-o să realizez din toata treaba asta. Și, dacă nu reușesc și o să vină să-mi ia cânepa, măcar știu c-am încercat.
 

4 comentarii:

  1. La sfârșitul anilor '30 și începutul anilor '40, compania lui Henry Ford construia mașini care funcționează cu combustibil de cânepă, cu un înveliș realizat din cânepă, care a fost de 10 ori mai puternic decât oțelul, așa cum se arată în acest material de la 1941:
    --------------------------
    De fapt , de cânepă a fost utilizat pe scară largă timp de secole , până când a fost scoasă în afara legii, în același timp ca și consumul de canabis, cu toate că de cânepă nu este canabis, dar vărul său apropiat , care nu are nici o THC în ea.
    -------------------
    Utilizarea sa pe scară largă este arătat în mod clar în acest proiect de lege 10 dolari din 1914 înfățișând câmp de cânepă pe spate .
    Alte alternative la carburanți pentru alimentarea autoturisme au fost introduse atunci, așa cum se arată în acest material de o mașină electrică pe străzi , în Franța , în 1942 .
    ------------------------
    Singurul motiv pentru care aceste alternative sunt atât de rare și mai puțin eficiente în zilele noastre este din cauza supresia, lipsa de fonduri, etc cânepă poate produce o calitate mai mare, mai ieftin, și haine ecologice, hârtie, toate formele de plastic, locuințe, etc.
    -------------------------
    Sursa:https://www.shiftfrequency.com/history-tartaria-erased/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Țin să vă informez că , cânepa industrială nu are numele de cannabis sativa ci cannabis ruderalis , cannabis sativa si indica sunt cele folosite in scop recreational(si posibil un al 4 lea tip cannabis australis) dar sativa si indica nu au nicio treaba cu canepa salbatica(ruderalis) in afara de un stramos comun acum mii de generatii

      Ștergere

  2. Cea mai puternică a plantelor pe Pământ? Cânepa Conspiracy [Video]
    14 mai 2018~ admin
    --------------------
    Alexandra Bruce - Acest nou documentar de 10 minute face o treaba excelenta de noi educarea cu privire la cantitatea uimitoare de aplicare , care sunt de cânepă.
    ----------------------
    abundență de proprietăți benefice în atât de multe domenii de activitate de cânepă nu poate fi supraevaluat. Cânepa a fost pe nedrept calomniat în istoria recentă a diferitelor interese care concurează cu cânepă, de obicei, cu produse inferioare.
    -------------------------
    Am fost induși în eroare și a venit timpul să fie educați în mod corespunzător cu privire la aceasta planta, care are mai multe beneficii medicale decat orice alt produs de neatins naturale din lume, ca să nu mai vorbim de numeroase alte aplicații ca un aliment incredibil de nutritive, o sursă de combustibil , textile, izolare acasă, materiale plastice biodegradabile, biomasa pentru a opri eroziunea solului, mai curată a deșeurilor nucleare - și lista poate continua! ------------------------ Sursa: https://www.shiftfrequency.com/hemp-conspiracy-video/

    RăspundețiȘtergere
  3. Ministrul agriculturii Petre Daea, 'trezeste' Romania: trece pe cânepă! Dă subvenții și pentru astfel de culturi
    -----------------------
    Ministrul Agriculturii, Petre Daea, susţine necesitatea acordării unei subvenţii pentru cultivatorii de cânepă din România, pentru a stimula producţia de cânepă şi ulei de cânepă.
    -----------------------
    Daea a declarat, duminică, după ce a vizitat o fabrică de ulei de cânepă care funcţionează în municipiul Dorohoi, că Ministerul Agriculturii are în vedere să stimuleze interesul pentru cultura de cânepă, informează agerpres.ro.
    -----------------------------
    "Am fost la Dorohoi să văd o unitate de prelucrare a seminţelor de cânepă prin extracţia la rece a uleiului de cânepă, extrem de valoros şi extrem de important. Extrem de valoros din punct de vedere al calităţilor pe care îl care uleiul respectiv şi extrem de important pentru că această cultură are un grad de favorabilitate ridicat în Botoşani şi de aici încolo trebuie să acţionăm în stimularea producţiei, a suprafeţelor, a cultivării. Fiind alături de cultivatori, am discutat astăzi cu ei şi pentru mine a fost o ocazie foarte bună să văd închegat acest lanţ al valorificării într-un proces integrat, unde sămânţa din câmp este transformată în produs, în ulei şi nu numai ulei, pentru a fi valorificat şi astfel să stimulăm interesul pentru cultură şi noi să vedem nişte subvenţii mai consistente pentru cultura de cânepă", a afirmat ministrul Agriculturii.
    -------------------------
    Fabrica din Dorohoi produce ulei de cânepă în două variante, bio şi convenţional, despre care proprietarul acesteia spune că, în urma analizelor efectuate la laboratoare internaţionale, este cel mai bun din Europa.
    ------------------------
    "După două surse, un laborator din Italia şi un laborator din Elveţia, ar fi cel mai bun ulei din Europa, nu datorită nouă, ci datorită seminţei şi solului care se află la Botoşani, ştiut fiind faptul că Botoşaniul a fost cel mai mare producător de cânepă din România înainte de 1990, iar România era una dintre cele mai mari producătoare de cânepă din lume", a menţionat proprietarul fabricii, Ioan Sălăvăstru.
    ---------------------

    RăspundețiȘtergere

Click here!

Follow Vasile Burcu

COUNTERsite

BING, Search romania megalitica:

TOP 10. Cele mai citite Postări