Pagini de interes

joi, 28 februarie 2013

Sarmizegetusa Regia din Munții Orăștiei, a trecut in administrarea Consiliul Județean (CJ) Hunedoara. In ce masura solutia este SALVATOARE, vom vedea in perioada urmatoare!

 
Începe amenajarea zonei Cetăţile Dacice din Munţii Orăştiei.
Administrarea cetății Sarmizegetusa Regia, preluată de CJ Hunedoara.
 
Consiliul Județean (CJ) Hunedoara a decis să preia de la Ministerul Culturii patrimoniul cetății dacice Sarmizegetusa Regia din Munții Orăștiei, devenind astfel administratorul monumentului istoric protejat UNESCO, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Consilierii județeni din Hunedoara au votat, miercuri, pentru preluarea patrimoniului cetății dacice Sarmizegetusa Regia de la Ministerul Culturii, Consiliul Județean devenind astfel administratorul monumentului și urmând să înființeze, printre altele, un muzeu în care să fie expuse descoperirile făcute în preajma cetăților.
 

"De foarte multă vreme dorim să preluăm în administrare cetățile dacice. Am început cu Sarmizegetusa Regia. Practic, cu tot cu zona de tampon a monumentului istoric protejat UNESCO, am preluat aproape 19 hectare de teren", a spus președintele CJ Hunedoara, Mircea Moloț.
Potrivit acestuia, autoritățile județene intenționează să exploateze potențialul turistic al cetăților dacice, fiind pregătite în acest sens mai multe proiecte, inclusiv pentru protejarea monumentelor UNESCO.

"Vom înființa un muzeu unde să fie expuse toate exponatele descoperite în proximitatea cetăților dacice, pentru ca piesele arheologice să nu mai fie transferate la muzeele din alte județe. Avem proiecte legate de paza și conservarea siturilor istorice. Cred că în câteva luni de la preluarea în administrare a cetăților dacice toate aceste lucruri vor fi posibile”, a afirmat președintele CJ Hunedoara, adăugând că pentru atingerea acestor obiective vor fi accesate și fonduri nerambursabile europene.

Cetățile dacice de la Sarmizegetusa Regia, Costești-Cetățuia, Blidaru, Luncani-Piatra Roșie, Bănița și Căpâlna (Alba) au fost incluse pe lista UNESCO în anul 1999.
De atunci, autoritățile județene din Hunedoara au solicitat, în mai multe rânduri, preluarea acestora în administrare, dar proiectele s-au blocat în diverse stadii.

Publicat Joi, 28 februarie 2013
 
======================================
=======================================================
=====================================================================
 
Locuri de legenda din Romania.
Sarmizegetusa Regia
 
Sarmizegetusa Regia, este situata la cca. 30 km la sud de Orastie. Istoricii estimeaza construirea lor in secolele III – II i.e.n, insa sunt si calcule raportate la ziua solstitiului de vara, din care reiese o vechime cu 600 de ani mai mare.

 Monumentul “soarele de andezit” este foarte asemanator cu celebrul calendar Maya. Construirea acestui monument ramane un mister, tinand cont ca materialele au fost aduse de la Magura Calan, la cel putin 100 km departare. Marele sanctuar rotund este si el foarte asemanator cu cel de la Stonehenge, creand impresia ca planurile au fost desenate de acelasi om.

 Ruinele care au infruntat veacurile dezvaluie, cu glasul lor de piatra, franturi din ceea ce a construit podoaba si mandria statului dac odinioara.

 Nu departe de ruinele cetatii, se gasesc resturile unor constructii cu caracter religios. “Sanctuarul Mare” si “Sanctuarul Mic rotund”. Blocurile de piatra ale “Sanctuarului Mic” sunt asezate intr-o anumita succesiune, simbolizand razele soarelui si avea un rol calendaristic. Este alcatuit din 114 piese, dintre care 13 sunt lespezi care separa 13 grupuri de stalpi cu urmatoarea structura: 8 grupe de cate 8 stalpi, 1 grupa de cate 7 stalpi, 3 grupe de cate 8 stalpi si o grupa de cate 6 stalpi.
“Sanctuarul Mare” este compus din 3 cercuri concentrice, avand o axa de simetrie si o axa a pragurilor. Cercul exterior este alcatuit din 104 blocuri de andezit lipite unul de altul. Cercul urmator este format din 210 piese, dintre care 30 sunt lespezi de separare a 30 de grupari a cate 6 stalpi. Cel de-al treilea cerc este format din 4 grupuri de lespezi ce separa 4 grupari de stalpi. Absida centrala este alcatuita din 2 grupari de lespezi ce separa 2 grupari de stalpi.

 Dupa calculele efectuate s-a descoperit ca 47 de circumferinte ale “Sanctuarului Mic” corespund la 13 ani astronomici, dupa care mai este necesara o corectura de o zi. Din aceste calcule a rezultat ca dacii aveau un calendar bazat pe ciclurile a 13 ani, iar un an avea 47 de saptamani. “Sanctuarul Mic” fiind impartit in 13 grupe, realizandu-se inceperea unui nou an dacic numai in prima zi a unei grupe – a unei saptamani, iar toate cele 13 zile de inceput ale celor 13 grupuri sunt, in decurs de un ciclu, o singura data inceput de an.

 Dupa absida centrala a “Sanctuarului Mare” s-a ajuns la concluzia ca anul era impartit in trei trimestre de 13, 21, si din nou 13 saptamani. Interesant este faptul ca cele 21 de saptamani corespund “perioadei vegetative” a vitei de vie si altor cateva culturi, perioada ce probabil constituia o durata distincta din an, mai ales pentru un popor de agricultori si pastori.

In aceste locuri s-au gasit diverse obiecte, monede, arme, diverse vasuri de ceramica, dovezi graitoare ale vietii ce s-a desfasurat pe aceste meleaguri. Dupa un vas de ceramica ce purta stampila Decebalus per Scorilo (Decebal fiul lui Scorilo) au dat posibilitatea cercetatorilor sa considere asezarea ca existand in vremea cand Dacia a fost condusa de Burebista si apoi de Decebal.
 
Cum puteti ajunge la Sarmizegetusa Regia Pentru a ajunge la Sarmizegetusa Regia (azi localitatea Gradistea de Munte, comuna Orastioara de Sus) puteti lua un tren pana in municipiul Orastie. Acolo se gasesc autobuze care duc la comuna Costesti. Tot aici, se gaseste cazare pentru toate buzunarele. Se pot vizita cetatile Costesti si Blidaru, traseele sunt mici si usoare de aproximativ o ora. Cetatea Blidaru este putin mai greu de gasit, mai ales in lipsa unui ghid. Drumul este o poteca de padure care trece pe langa un gard si destul de dificil de gasit. Cel mai bine este sa intrebati localnicii.
 Samizegetusa Regia se afla la 20 de km de satul Costesti, iar distanta poate fi un obstacol daca nu aveti masina proprie. Drumul este marcat si usor de urmat.
============================================
======================================================
==============================================================

marți, 26 februarie 2013

Cartea lui Enoch. Book of Enoch. Desi cunoscut de Iisus, Textul este declarat apocrif, interzis de capiii bisericii crestine!

 
Daca am avea puterea si autoritatea in cazul in care un cuvant scris ne-ar fi potrivnic sau neconvenabil prin aceea ca ar naste curiozitatea lasand locul interpretarilor, l-am interzice. Declararea de catre conducerea clerului a unui text “ciudat” ca fiind apocrif, nu este decat o atitudine specific umana. Ce importanta are faptul ca apostolul Pavel si chiar Iisus dau dovada ca textul lui Enoh le este foarte cunoscut si citeaza din el? Ei, capiii bisericii crestine, stiu sigur ca scrierile lui Enoh nu au fost inspirate de divinitate si… nici nu sunt ale sale. Trist este faptul ca foarte multi prelati nu cunosc textul in discutie. Poate macar acum.
 


Conform scrierilor care compun canonul, doi oameni nu si-au sfarsit viata pe Pamant: Enoh si Ilie. Cat de multe stim despre ultimul si cat de putine despre primul! Aceasta in masura in care avem de-a face cu tatal celui mai longeviv om – Matusalem – si strabunicul enigmaticului Noe, cel ai carui urmasi suntem toti. Sa fie Cartea lui Enoh un text apocrif deoarece se poate pune la indoiala autenticitatea autorului? Daca ne-am lua fie si numai dupa Sf. Apostol Iuda, motivul trebuie exclus dar nu va faceti probleme, nu este singura data cand clerul nesocoteste cerintele sfintilor sau chiar ale Fiului lui Dumnezeu. Ramane doar ipoteza nerecunoasterii sale ca text canonic pentru a ascunde ceva. Cei fascinati de fenomenul OZN ar avea mari surprize citind textul, pe care l-ar interpreta drept cea mai veche atestare documentara a unei intalniri de gradul al-III lea.
 A vorbit Enoh cu Dumnezeu? Biblia spune ca nu poti ramane viu , vazandu-l pe Dumnezeu iar Enoh: “Eu am putut vorbi si discuta cu Sfantul si Atotputernicul, Domnul acestei lumi.”

Perspectiva epistemiologica deschisa este, insa, mult prea riscanta pentru ca oamenii ar vrea o explicatie. Mai simplu este ca textul sa fie considerat apocrif si ingropat. S-a nesocotit pana si avertismentul lui Iisus conform caruia: “Nu este nimic ascuns care nu va fi descoperit si nimic tainuit care nu va fi talmacit oamenilor.” Textul Cartii lui Enoh era foarte bine cunoscut pe la inceputul sec. al III lea iH. Cunoscut si apreciat. Au trecut secole fara ca pretuirea evreilor pentru vorbele lui Enoh sa se altereze. Autorii Cartii lui Daniel, terminata catre anul 164 iH cunosteau Cartea lui Enoh. Ei vorbeau despre “Fiul Omului” expresie pe care Enoh a lansat-o si a folosit-o frecvent, Iisus preluand-o. De asemenea avem imaginea lui Dumnezeu “Cel vechi de zile” cu “imbracamintea lui alba ca zapada” stand “pe un tron in flacari”. La Enoh apare Dumnezeu Cel Batran de zile imbracat intr-un vesmant mai stralucitor decat Soarele si mai alb ca zapada stand pe un tron din care “ieseau torente de flacari”. Apostolii lui Iisus cunosteau si ei Cartea lui Enoh si ii pretuiau autorul. In Epistola catre evrei Pavel spune: “Prin credinta a fost mutat Enoh de pe Pamant ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit pentru ca Dumnezeu il mutase. Caci inainte de mutarea lui primise si marturia ca este placut lui Dumnezeu.”

Lui Iuda, fratele lui Iacob, ii este extrem de familiar textul in discutie, motiv pentru care intr-o epistola soborniceasca citeaza: “Dumnezeu a pastrat pentru judecata zilei celei mari, pusi in lanturi vesnice, in intuneric, pe ingerii care nu si-au pastrat vrednicia si si-au parasit locuinta. Pentru ei a prorocit Enoh, al saptelea patriarh de la Adam cand a zis: “Iata ca a venit Domnul cu zecile de mii de sfinti ai sai ca sa faca judecata impotriva tuturor si sa incredinteze pe toti cei nelegiuiti de toate faptele nelegiuite si de toate cuvintele de ocara pe care le-au rostit impotriva Lui acesti pacatosi nelegiuiti.” Apocalipsa Sf. Ioan face parte din canon. Citind-o cu atentie, te poti lesne intreba daca nu cumva autorul a fost impresionat de Cartea lui Enoh. Cei apropiati tronului lui Dumnezeu cantau – dupa cum spune Enoh – “Sfant, sfant, sfant este Domnul Spiritelor.” Cei apropiati tronului Mielului cantau si ei – asa cum spune Ioan – “Sfant, sfant, sfant este Domnul Dumnezeu”. Asemenea lui Enoh ( sau ca sa nu fie mai prejos), Ioan a fost “rapit”, chiar daca numai in “Duhul” si a avut posibilitatea de a vedea viitorul inscris in “Carte”. Cea mai mare diferenta intre cei doi consta in faptul ca Ioan constientizeaza ca vorbelor sale li se poate contesta “realitatea” si ii ameninta pe cei care nu vor crede si i-ar modifica scrierea, in timp ce Enoh isi incheie scrierea binecuvantandu-i pe cei care-l iubesc pe Dumnezeu.

Apocalipsa ramane in mintea crestinilor ca fiind sfarsitul inevitabil al lumii. multi, foarte multi clerici au cautat sa inspaimante lumea cu “numarul fiarei”. Aici e intelepciunea. Cine are pricepere sa socoteasca numarul fiarei, caci este un numar de om. Si numarul ei este 666?. Eu, ca unul fara pricepere, n-am facut decat sa citesc Imparatii: “Greutatea aurului care venea lui Solomon pe fiecare an era de 666 talanti aur” si l-am asociat vorbelor lui Ioan: “Nimeni nu poate cumpara sau vinde fara sa aiba semnul acesta, adica numele fiarei sau numarul ei”. Sa mai spunem ca unitatile monetare au un echivalent in aur? Era normal ca un om ca Sf. Ioan, sa condamne influenta pe care banul o are asupra omului uitand, insa, ca lui Iov bogatia i-a fost data de Dumnezeu iar biserica ruleaza banii tot in numele sau.

Spre deosebire de ceilalti muritori care au avut contact – intr-un fel sau altul – cu divinitatea si carora doar li s-au “dezvaluit toate lucrurile”, lui Enoh i s-a dat si “minte sa inteleaga ceea ce a vazut”. El spune ca cele vazute “nu vor avea loc in aceasta generatie ci intr-una viitoare, pentru binele celor alesi.” Cea mai periculoasa idee pe care ne-o incumba Cartea lui Enoh este aceea ca da girul sau teoriei panspermiei dirijate. Existenta “uriasilor” este specificata si de Geneza: “Uriasii erau pe pamant in vremurile acelea si chiar si dupa ce s-au impreunat fii lui Dumnezeu cu fetele oamenilor si le-au nascut ele copii; acestia erau vitejii care au fost, in vechime, oameni cu nume”.

Cartea lui Enoh ne va explica problema existentei uriasilor. S-ar putea ca declararea, de catre cler, ca apocrif a textului lui Enoh sa se datoreze tocmai copiilor nascuti din impreunarea fiilor lui Dumnezeu cu fiicele oamenilor. Daca uriasii pot fi considerati un experiment genetic ratat, ce s-a intamplat cu oamenii cu nume, cu vitejii care au fost in vechime? Oare cum se face ca au fost retinute niste simple nume ale urmasilor lui Adam, chiar daca ele nu spun nimic dar nu s-au retinut numele vitejilor din vechime, a oamenilor cu nume? Dupa ce citim Cartea lui Enoh devine clar si pertinent faptul ca noi nu suntem urmasii lui Adam, ci ai lui Noe. Sirul urmasilor “puri” ai lui Adam se incheie cu Lameh. Veti vedea de ce sustin asta. Pentru ca tot vorbim de Adam: crearea Universului, a Pamantului in cadrul sau, a tuturor vietuitoarelor, a fost faptuita prin Logos (“Dumnezeu a zis: Sa fie…) omul fiind singurul “facut” din material organic luat de pe Pamant. Numai sufletul ne-a ramas ca parte a unei lumi care ne este, inca, inaccesibila dar care – fara discutie – exista si nu depinde decat de noi sa o gasim. Raiul a fost pierdut prin inocenta si – probabil – tot ea ni-l va restitui.

Haideti sa meditam asupra afirmatiilor din cele doua scrieri ( Geneza si Cartea lui Enoh): “Ingerii veghetori” s-au impreunat cu fiicele oamenilor si au creat uriasii( sa fie neanderthalienii?). “Fii lui Dumnezeu” s-au imperecheat cu fiicele oamenilor si au creat acei oameni cu nume. Compatibilitate ADN a existat intre parteneri in ambele cazuri. In primul, insa, au rezultat niste mutanti. Nu numai din punctul nostru de vedere ci si al lui Dumnezeu. De discutat ar fi numai asupra motivelor convergentei atitudinii exprimate.

Dumneavoastra puteti oferi mult mai multe variante decat as putea-o face. De ce nu prea mai are sens sa sustinem ca suntem urmasii lui Adam? In urma Potopului nu au supravietuit decat Noe si familia sa. Dar iata cum este descrisa de catre Lameh nasterea fiului sau Noe: “Acesta nu e om, acesta este inger din cer, fara indoiala, el nu este din neamul nostru, el nu pare sa fie din mine, mai curand dintr-un inger”. Enoh ii explica lui Matusalem, bunicul lui Noe despre ce este vorba: “Domnul este pe cale sa faca o noua lucrare pe Pamant. Cand toate fiintele umane vor fi nimicite, el (Noe) singur va fi salvat si urmasii lui vor face copii pe pamantul uriasilor care nu s-au nascut din spirit ci din carne”.
 Noe sa se fii nascut din spirit? “Cosmos Indicoplensis” pastreaza o traditie veche conform careia Noe ar fi locuit initial in Atlantida. Faptul ca Enoh numeste planeta noastra “pamantul uriasilor” apare destul de ciudat. In Geneza avem dovada ca solicitarea lui Dumnezeu ca uriasii sa fie complet distrusi nu a fost respectata, ramanand sarcina timpului de a o indeplini.

Dezgustat, Dumnezeu isi da seama ca: Duhul Meu nu va stapani pururea in om de aceea zilele lui vor fi de 120 ani.
Ingerii veghetori solicitasera pentru copiii lor viata vesnica sau – macar – cea de 500 ani. Conform relatarilor lui W.Raymond Drake, in California si Arizona s-au descoperit scheletele unor giganti de 3,5m inaltime. Faptul ca au existat mai multe tipuri umane distruse conform vointei unui anumit Dumnezeu este atestat si de Genesis Rabbra, o midrash, un comentariu la Cartea Genezei, compilat in sec al V lea in PAlestina: La inceput Dumnezeu a creat numeroase lumi, distrugandu-le una dupa alta, atunci cand nu-i dadeau satisfactie. Toate erau locuite de oameni si El a dat laoparte o mie de generatii despre care nu se mai stie nimic.

Atitudinea “ingerilor veghetori” sau a propriilor fii se pare ca l-a determinat pe Dumnezeu sa faca el insusi un experiment genetic al carui rezultat este Noe, stramosul nostru. Iata ce aflam din textele sfinte: “Dumnezeu l-a trimis pe Arsayalalyur la Noe: Vorbeste-i in numele meu, dar ascunde-te de ochii lui, pentru a-l invata ce trebuie sa faca si in ce chip rasa lui va avea fiinta pe tot pamantul”. Intr-un fel, relatarile lui Enoh sunt sustinute de Stantele lui Dzyan care afirma ca Sanat Kumara – Logosul din Venus – a coborat pe Pamant cu oamenii sai intr-o nava spatiala enorma pentru a-l indruma pe omul primitiv pe calea civilizatiei. “Atunci, cu un urlet atotputernic al coborarii rapide de la inaltimi nemasurabile inconjurata de mase de foc arzand ce umpleau cerul cu limbi de flacari miscatoare, nava Stapanilor Flacarii ( in alt loc sunt numiti “Stapanii Lunii”) sclipi in tariile cerului. S-a oprit deasupra Insulei Albe care se intinde In Marea Gobi (Shamballa)”.
 
Unii metafizicieni moderni nu ezita sa afirme ca primii preoti-regi ai Atlantidei au fost locuitori ai planetei Venus. Avansand pe aceasta linie n-ar fi rau sa amintim ca la primii crestini gasim ideea conform careia Iisus a fost un Mare Suflet venit de pe Venus. Hai sa vedem ce spune
Cartea lui Enoh despre stapanii de la un moment ai Pamantului.

Doua sute de “ingeri veghetori” sub comanda lui Samyaza, pusi doar sa observe evolutia rasei umane existente au vrut sa-si aleaga femei din rasa oamenilor, “sa avem copii cu ele”. Dumnezeu si cei care-l inconjurau nu au luat niciun fel de masuri pana in momentul in care s-a produs un grav dezechilibru biologic. Mihail, Gabriel, Suryal si Uriel cer pedepsirea lui Samyaza si a celor pe care ii comanda, in primul rand pentru ca Azazyel le-a aratat oamenilor “tot ce se petrece in Ceruri”, Samyaza “i-a invatat vrajitorii”, Barkayal i-a invatat arta de a urmari stelele, Akibeel i-a invatat semnele, Tamyel astronomia si abia in ultimul rand pentru ca ingerii veghetori au pacatuit cu femeile si s-au dezonorat. Dumnezeu dispune ca fiii ingerilor sa fie omorati. Nu acelasi lucru se va intampla cu oamenii: “Fiii oamenilor nu vor pierii cu totii, din pricina tainelor pe care veghetorii lor li le-au aratat si pe care ei le-au aratat urmasilor lor”.

De ce a hotarat Dumnezeu omorarea uriasilor?
Pentru ca “sunt rezultatul targului dintre spirit si carne”. “Spiritele uriasilor vor fi ca norii care aduc peste Pamant nenorociri de toate soiurile. Ele nu vor bea si nu vor manca, invizibile pentru toate privirile, ele se vor amesteca intre barbati si femei. Se vor numi spirite rele si vor locui pe Pamant”.
 
 
In calatoria sa Enoh afla lucruri ciudate, unele chiar de la Dumnezeu: “Apropie-te mai mult si vino sa auzi cuvintele mele sacre”. Unele informatii pe care Enoh ni le da au fost confirmate de timp. El afla ca Luna nu lumineaza ci primeste de la el (Soare) o parte firava de lumina sau Luna reflecta lumina pe care o primeste de la Soare. E greu de inteles de unde detine Enoh atatea cunostinte astronomice printre care si faptul ca Luna nu arata spre Pamant decat o singura fata: “Dupa ce au fost implinite cararile Lunii atat partea sa ascunsa cat si partea sa vizibila”… Ne sunt descrise si materiale a caror existenta timpul a confirmat-o: “ochii mei au vazut lanturi dintr-un fier lipsit de greutate”.

Poate ca nu este pe placul clerului nici afirmatia apartinand ingerului Rafael: “Acesta este Pomul Intelepciunii (in Geneze: Pomul Cunoasterii Binelui si Raului) din care au mancat strabunii tai; aceste fructe le-au deschis ochii”. Deasemenea este jenant pentru teologi sa aflam ca “Fiul Omului a fost chemat in fata Celui Batran de zile inainte de facerea Soarelui si a astrelor”.
 
Pentru prima data este enuntata ideea ca “ingerii razvratiti s-au facut unelte si servitorii lui Satan; ei au fost ademenitorii celor care au locuit pe Pamant”. Deci nu Satan este cel care amageste oamenii, ci ingerii care l-au inselat pe Dumnezeu. E greu de inteles de ce mania Lui nu se indreapta atat spre Samyaza, seful razvratitilor ( sa nu uitam ca acesta era ingrozit de faptul ca “eu voi suporta singur, pedeapsa pentru crima voastra”) cat spre Azazyel care – asa cum este acuzat de Mihail, Gabriel, Suryal si Uriel – a aratat oamenilor tot ceea ce sepetrece in Ceruri. Surprinde si motivatia data de Enoh Potopului: “Domnul a hotarat prin judecata sa ca toti locuitorii Pamantului sa piara, pentru ca ei cunosteau toate tainele ingerilor, pentru ca ei aveau in mainile lor puterea raufacatoare a demonilor, puterea magiei.Ei au dezvaluit taine pe care nu trebuiau sa le cunoasca; iata pentru ce vor fi judecati”.

De ce a fost salvat totusi Noe? “Domnul Spiritelor stie ca tu condamni dezvaluirea acestor taine”. Noe cunoaste continutul Cartii lui Enoh: “Stramosul meu mi-a dat de stire asupra tuturor tainelor cuprinse in cartea sa si mi-a deslusit pildele care i-au fost aratate in mijlocul cuvintelor cartii”. Aflam ca – la un moment dat – insusi arhanghelul Mihail a raspuns lui Rafael: Spiritul meu se ridica si se tulbura contra asprimii judecatii secrete (???) impotriva ingerilor; cine va putea sa suporte oare o judecata atat de aspra care nu va fi niciodata schimbata, care trebuie sa-i piarda pentru totdeauna?

Sentinta a fost pronuntata contra lor de catre cei care i-au facut sa iasa in felul acesta(?)
Stand inaintea Domnului Spiritelor, Mihail a spus: Ce inima n-ar fi deloc tulburata, ce spirit nu ar avea mila? Revolta lui se opreste insa aici: “Eu nu-i apar in fata Domnului caci l-au jignit.” Motivatia este doar pertinenta: “Niciun inger nevinovat, niciun om nu va simti asprimea pedepsei.” Enoh cunoaste inutilitatea Potopului (a actului divin) ce va veni: “Din nefericire, dupa Potop nedreptatea va fi inca si mai mare decat inainte.” Exista si speranta: “Am citit scrisurile din cer ca neamurile vor urma unul dupa altul pana cand se va ridica o rasa sfanta”.
 
 
Unul dintre ingerii care l-au calauzit in calatoriile sale celeste accepta sa-l coboare pe Enoh inapoi, pe Pamant,dar ii conditioneaza revenirea: “Timp de un an intreg noi te vom lasa cu copiii tai pentru ca sa-ti gasesti puterile dintai si ca tu sa-ti inveti familia, sa scrii toate lucrurile pe care le-ai vazut si sa le deslusesti copiilor tai. Dar in mijlocul anului viitor, te vom ridica dintre ai tai si inima ta se va intoarce la puterea sa dintai.” Enoh a fost rapit de pe Pamant si nimeni nu a stiut unde a fost si nici ce a devenit. Parca are mai multa logica aceasta Carte a lui Enoh decat textele canonice. Lameh da copilului sau numele Noe (Mangaiere) pentru ca: “Acesta ne va mangaia pentru osteneala mainilor noastre care vin din acest pamant pe care l-a blestemat Domnul”.

Este sau nu Noe urmas al lui Seth (Inlocuitorul), fiul lui Adam?
De ce in Geneza ne sunt indicati urmasii lui Adam incepand doar cu Seth cand si Cain a avut urmasi? din ce motiv abia in timpul in care lui Seth i se naste un fiu, Enos, au inceput oamenii “sa cheme numele Domnului”? Adica la 235 ani dupa ce Dumnezeu il crease pe Adam. In ce au crezut primii oameni? Cartea lui Enoh nu se incheie cu un blestem, ca Apocalipsa lui Ioan, ci cu o binecuvantare: “Fie ca binecuvantarea si mila Domnului sa coboare peste cei care-l iubesc! Asa sa fie!” Majoritatea cartilor sfinte contin indemnuri la cunoastere.
Cartea lui Enoh nu face altceva decat sa ne prezinte altfel inceputurile.
Credem? Nu credem? Asa sa fie!

Autor: Nicolae Dan Dinescu
www.descopera.org
=============================================================
==============================================
View/Citeste aici:
Cartea lui Enoch completa
======================================
 
 
========================================
==========================================================
====================================================================

vineri, 22 februarie 2013

Biblia Diavolului. Codex Gigas. Continua sa fie, o carte plină de mistere, care ascunde nebănuite taine şi adevăruri despre permanenta confruntare între Creator şi Diavol, între bine şi rău. Carti interzise, carti blestemate. UPDATE. Video. DOCUMENTAR

 
Codex Gigas: Povestea Bibiliei Diavolului.

Codex Gigas, după cum ne sugerează şi denumirea sa în latină, este cea mai mare carte din lume.  Cândva era considerată cea de-a opta minune a lumii. Are o lungime de 92 cm şi cântăreşte 75 kg. Această carte impresionantă cuprinde Biblia, povesti străvechi, leacuri şi incantaţii magice şi descântece magice. Codex Gigas mai este denumit şi Biblia Diavolului pentru că cuprinde o combinaţie foarte ciudată de texte, dar şi un desen, cât o pagină de mare, prin care este înfăţişat Satan. Cartea exercită o atracţie aproape supranaturală, fiind râvnit de cei puternici sau furat că prada de război. În întreaga sa existenţă codicele a inspirat teamă şi obsesia de a-l stăpâni. Şi în prezent această carte reflectă un magnetism ieşit din comun. Chiar dacă este păstrată în Suedia, în anul 2007, după 400 de ani, codicele a ajuns în ţara sa natală, Cehia. Mii de oameni s-au adunat să-l vadă şi să-i admire forţa exercitată.
 


Cuprinsul codicelui
Caligrafia este ieşită din comun fiind uimitor de regulată. De aici s-a născut firească întrebare dacă codicele a fost realizat de un singur om sau de către un grup de copişti? Chiar dacă în Evul Mediu cărţile erau realizate de doi sau trei scribi, Biblia Diavolului este realizată de un singur om. Dar când a avut timp un singur om să scrie o asemenea carte? Munca depusă pentru realizarea unei asemenea opere se cuantifica în zeci de ani, iar un om obişnuit îmbătrânea şi îşi pierdea calităţile necesare pentru realizarea unei opere care pare perfectă. Pagina după pagina cartea este fără cusur, greşelile sunt inexistente iar detaliilor nu le lipsesc omisiunile. Şi totuși, cartea a fost scrisă doar de un sigur om, după cum susțin specialiștii zilelor noastre.

Manuscrisul conţine: “Alfabet”, “Vechiul Testament”, “Iosephus Flavius”, “Isidorus”, “Medica”, “Noul Testament”, “Confesiuni”, “Havenly City”, “Diavolul”, “Invocări / incantaţii”, “Cosmas”, “Nume” şi “Calendar”

 Legenda din spatele Codex Gigas

O legendă susţine că miraculoasa carte a fost scrisă de un călugăr condamnat, care şi-a vândut sufletul diavolului. Povestea începe în anul 1230, într-o mănăstire izolată din Boemia. Într-o chilie austeră, un călugăr se roagă să i se curme viaţa. Păcătuind, a încălcat o regulă monastica sfântă. Păcatul e atât de revoltător încât nu e dat în vileag. Este unul dintre călugării benedictini. Supranumiţi şi “călugării negri” datorită strailelor negre pe care le poartă şi care simbolizează moartea faţă de lumea pământească. Ei făceau jurăminte de sărăcie, castitate, supunere şi îndură crunte sacrificii fizice: purtau cămăşi aspre, infestate de purici, posteau, nu dormeau suficient şi se autoflagelau.
 

Numai că cei slabi cădeau pradă ispitei: lăcomie, invidie, deviaţie sexuală. Pedepsele erau extreme pornind de la izolare, înfometare, excomunicare şi până la moarte. Undeva prin mănăstire se decidea soarta călugărului decăzut. S-a hotărât că el trebuie să moară pentru că a încălcat regulile. Călugărul le-a promis mai marilor că dacă mai este lăsat o zi în viaţa el va scrie o operă impresionantă prin care să slăvească mănăstirea pe vecie. Superiorii săi au râs, dar călugărul a insistat ca să fie lăsat o singură noapte ca să-şi termine opera. El este lăsat să încerce, dar edictul lor este fără echivoc: dacă nu termină cartea, va muri. Călugărul a scris pagina după pagina până când mâna i-a amorţit, atunci a apelat la arhanghelul decăzut Satan că să-l ajute să termine opera. Legenda spune că demonul răspunde chemării călugărului şi îi cere sufletul în schimbul ajutorului. În acest fel cartea a fost terminată.
 

Codicele provoacă moartea

Posesorii codicelui au fost urmăriţi de un permanent blestem de-a lungul timpului. Totul a început cu mănăstirea din Boemia care s-a confruntat cu grave probleme financiare. “Călugării negri” au fost nevoiţi să vândă codicele unui alt cult, “călugării albi” sau cei îmbrăcaţi în veşminte albe. La puţin timp după ce “călugării albi” au intrat în posesie misterioasei cărţi, s-au confruntat cu o epidemie fatală, ciuma bubonică. Călugării care păstrează Biblia Diavolului sunt devastaţi. Un episcop puternic le porunceşte călugărilor să înapoieze codicele. Ciuma neagră mistuie regiunea, făcând zeci de mii de victime.

În anul 1585 prinţul Rudolf fascinat de prezicerile lui Autostrada, îşi descoperă înclinarea spre ezoterism şi ştiinţe oculte. Rudolf râvneşte să aibă codicele, care se afla în posesia mănăstirii benedictine. După mai multe donaţii şi favoruri, drept cadou, mănăstirea îi oferă Biblia Diavolului. Regele este captivat şi angajează experţi ca să traducă pasajele. Rudolf păstrează codicele pentru sine, devenind fascinat de conţinutul său. După cum era de aşteptat, norocul nu îi mai surâde şi împăratul se transformă într-un personaj anost, nesociabil, previzibil şi paranoic. Se izolează în castelul său şi uită să-şi exercite obligaţiile împărăteşti. Inapt să conducă, împăratul îşi pierde susţinătorii, iar propria familie îl alungă de pe tron. În cele din urmă împăratul moare neputincios şi celibatar. Fosta împărăţie a lui Rudolf cade în mâinile duşmanilor, soldaţii suedezi jefuiesc biblioteca şi confisca cel mai preţios manuscris: Codex Gigas.

Kristina, monarhul de sex feminin al Europei, intra în posesia codicelui. Nu poate să-l păstreze pentru prea mult timp pentru că soarta regelui de sex feminin ia o întorsătură ciudată, la fel ca şi cea a Bibliei Diavolului. În mai puţin de zece ani Kristina abdica. Se converteşte la catolicism, plănuind să se exileze la Roma. “Regele” îşi împachetează bunurile printre care multe biblii sfinte, dar în mod misterios lasă în urma Codex Gigas.
 
 
Peste aproape 50 de ani, codicele este aproape distrus într-un incendiu catastrofal.
Vineri 7 mai 1697, Stockholm, în castelul regal, sub ochii supuşilor, zace un trup: regele Charles al Xi-lea a decedat de curând. Pe neaşteptate castelul a luat foc, iar camerele una după alta sunt înghiţite de flăcări. Unul dintre supuşi reuşeşte să ia codicele şi printr-un efort inuman îl aruncă pe fereastră. Miraculos ciudată carte reuşeşte să supravieţuiască unui incendiu devastator.

Din anul 1649 până în 2007, manuscrisul s-a păstrat în Librăria Roială din Stockholm.
 

Diavolul

La pagina 290, o pictură ciudată, care îl înfăţişează pe Satan, a atras atenţia curioşilor de-a lungul timpului. Acest element grafic, executat de un amator în opinia specialiştilor, este cel mai mare desen al diavolului care există pe pământ. Diavolul este înfăţişat singur, stând cu braţele în sus. Este desenat doar cu patru degete, cu ghiare şi coarne. Fix pe pagina următoare este înfăţişat paradisul în toată splendoare sa. Indiferent de mesajul pe care călugărul păcătos a vrut să-l transmită prin cele două desene, se poate realiza dualitatea în care omenirea îşi duce existenta. Confruntarea dintre bine şi rău se afla permanent în jurul nostru şi este atât de bine înfăţişată în Codex Gigas. Acestea sunt cele două posibilităţi sau alegeri pe care omul le are la dispoziţie, el alegând o cale in decursul vieţii.
 

Codex Gigas rămâne o carte plină de mistere, care ascunde nebănuite taine şi adevăruri despre permanenta confruntare între Creator şi Diavol, între bine şi rău. Cu toate acestea, de-a lungul timpului, s-a crezut că misteriosul codice a fost scris sub îndrumarea diavolului, ceea ce face că manuscrisul să fie supranumit şi
Biblia Diavolului.
========================================


UPDATE. VIDEO DOCUMENTAR
============================

Biblia Diavolului
Codex Gigas este cel mai mare manuscris medieval din lume. Este cunoscut şi ca Biblia Diavolului datorită ilustraţiei reprezentând diavolul pe care o conţine, dar şi datorită legendelor care îl înconjoară. Se presupune că a fost creat la începutul secolului XIII în mănăstirea benedictină din Podlazice, Boemia, de către călugărul Herman. Manuscrisul conţine Biblia vulgata, dar şi documente istorice scrise în latină. În timpul Războiului de 30 de ani, întreaga colecţie a fost furată de armata suedeză, iar în momentul de faţă este găzduit de Biblioteca Naţională a Suediei.

Legenda care înconjoară Codex Gigas spune că scribul care a realizat-o era un călugăr care şi-a încălcat jurământul monastic şi care a fost condamnat la zidire. Pentru a fi scutit de pedeapsă, el a promis să creeze într-o singură noapte o carte care să glorifice pentru totdeauna mănăstirea şi cunoştinţele omenirii. Aproape de miezul nopţii, însă, călugărul şi-a dat seama că nu va putea să-şi ducă la îndeplinire promisiunea de unul singur, astfel că a inventat o rugăciune specială, adresată îngerului căzut Lucifer, şi nu lui Dumnezeu.

Diavolul a terminat manuscrisul, iar călugărul a adăugat în scrieri o ilustraţie a diavolului, ca semn de recunoştinţă pentru ajutorul dat. Testele care au încercat să recreeze manuscrisul au arătat că doar caligrafia, fără ilustraţii, ar fi durat cel puţin 20 de ani de scris fără întrerupere. Acest film documentar, realizat de National Geographic, încearcă să elucideze cele mai ascunse secrete ale Bibliei Diavolului. Pelicula include interviuri speciale cu experţi care susţin că există dovezi că manuscrisul a fost scris de o singură persoană.

BIBLIA DIAVOLULUI - Codex gigas
    
  Vezi  mai multe  video    din   film

duminică, 17 februarie 2013

Devils Tower, Wyoming, USA. Platforme pentru aterizare-decolare pe verticala a unor aeronave? Lacasuri ale Zeilor? Mistere care strabat mileniile. Enigme demult uitate!


Devils Tower - Turnul Diavolilor – este un monolit solitar care apare brusc pe campia din nord-estul statului Wyoming. Legenda populatiei Kiowa, care a trait în aceasta regiune, spune ca Devils Tower a luat nastere in momentul in care sapte fete, urmarite de un urs fioros, au sarit pe o piatra mica. Aceasta a inceput sa creasca deodata, ferindu-le de ursul amenintator. Dupa catva timp, animalul a murit extenuat silindu-se sa ajunga la fete, insa in timpul incercarilor de a ajunge la ele, a zgariat cu ghearele atat de tare marginea de piatra incat a lasat in urma santuri adanci.                
Devils Tower are o inaltime de 265 m si este vizibil de la o distanta de 160 km.
 
 
 
 
 
Devils Tower is a monolith and popular tourist attraction in the state of Wyoming, rising 1267 feet above the nearby Belle Fourche River, with its summit 5,112 feet above sea level. It was declared America's first national monument by Theodore Roosevelt in 1906.
 
The top of Devils Tower is flat, which is strongly suggestive of having been formed by a flood that submerged it, despite its summit being over 5000 above sea level. The walls are almost perfectly vertical; the top is about the size of a football field.
Chipmunks, snakes and other wildlife live on the top, over 1200 feet above the ground, defying any evolutionary explanation of how or why they originated there.
 
 
 
 
 
There are two implausible atheistic theories about the origin of Devils Tower:
  • one theory is that it was formed by molten igneous rock forcing its way into the area's sedimentary rock, cooling before reaching the surface, and the sedimentary rock being eroded away.
  • the other theory is that Devils Tower is the remains of a volcano, though no other evidence of volcanic activity has been found in the area.
Both theories are baseless and absurd because there is no extrusive igneous activity in the area, and there is no evidence of volcanic activity in the area either.
Intelligent design explains the rock well: it is a work of art worth seeing, and does not require fictitious, irrational "explanations" of the origin.
The formation's official name contains no apostrophe due to a never-corrected clerical error.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
==================================
========================
==========

marți, 5 februarie 2013

Tepui."Casa zeilor" în limba tribului de amerindieni Pemon. Platou sau o suprafata plana. Posibile platforme de aterizare-decolare! Muntele Roraima. Venezuela. Guyana

 
Muntele Roraima (Tepui), Venezuela.
Mount Roraima is the highest tabletop mountain in the world!
Muntele Roraima (Tepui) este un munte foarte înalt de pe tarâmurile Venezuelei, înconjurat de nori, ce îl fac sa para suspendat în aer. Despre acest loc magic a scris si Sir Arthur Conan Doyle, în cartea "Lumea Pierduta".
Întrucât este un loc izolat, aici vietuiesc tot felul de animale si plante unice în lume.
Tepui apare si în filmul animat de la Pixar, "Up".
 
 
Tepui sau Tepuy este un munte fara o proeminenta clara de tip vârf, având ca altitudine superioara un platou sau o suprafata plana. Aceste forme de eroziune montana sunt specifice înaltimilor din vestul Venezuelei si estului Guyanei.
 
 
Cuvântul Tepui semnifica "casa zeilor" în limba tribului de amerindieni Pemon,
care locuiesc zona Gran Sabana. Majoritatea formatiilor montane de tip tepui sunt izolate, creând entitati separate comparative cu majoritatea lanturile montane care prezinta conexiuni între gruparile si entitatile montane componente. Aceasta caracteristica primordiala a tepui-lor le face sa fie foarte asemanatoare cu mini-lanturile montane de tipul Madrean Sky Islands ("insule din cer") din sudul Statelor Unite si nordul Mexicului. Izolarea structurilor tepui, face ca acestea, aidoma insulelor din cer sa prezinte puternice individualitati endemice, caracteristici unice ale ecosistemelor lor, atât în flora cât si în fauna.
 
 
 
Muntele Roraima (Monte Roraima) este si cea mai cunoscuta dintre tepui, aflata la punctul triplu de granita dintre Venezuela, Brazilia si Guyana. Componenta tipica a acestor structuri morfologice consta din gresie din Precambrian sandstone ori cuartite aparând abrupt din jungla, oferind un aspect deosebit de spectacular. Auyantepui este ogasul apei curgatoare care creeaza Cascada Angel, cea mai înalta cascada a lumii.
 
Muntele Roraima. Roraima tepui sau Roraima Cerro
 
Muntele care a inspirat pana si filmul Avatar, cartea lui sir Arthur Conan Doyle si a aprins imaginatia a sute de exploratori si temerari.
 

De la cautatori de aur la savanti si de la impatimiti ai mitologiei pana la experti in paleontologie, acesta a fost muntele creatiei.
 

Dominand granita dintre Venezuela, Brazilia si Guyana cu o inaltime de 2810 metri, acest gigant a fost prima oara imblanzit in 1884 cand prima ascensiune a fost condusa de Everard si Harry Perkins.
Muntele Roraima (de asemenea cunoscut ca Roraima tepui sau Roraima Cerro în spaniola, si Monte Roraima în portugheza), este cea mai mare formatiune de acest gen de pe platoul din America de Sud, facand parte din lantul muntos Pakaraima descris pentru prima data de catre exploratorul englez Sir Walter Raleigh în 1596,
cu o suprafata neteda ca un platou in varf de 31 de km patrati si aparat de stanci de peste 400 metri inaltime pe toate laturile.
 
 

 
Muntele Roraima face parte dintr-o rezervatie de 30 000 km patrati numita Canaima National Park, formand cel mai inalt varf din Guyana ... Muntii masivi ai parcului sunt considerati unele dintre cele mai vechi formatiuni geologice de pe Pamant, datand de aproximativ doua miliarde de ani din precambrian.

Cel mai înalt punct din Guyana si punctul cel mai înalt din statul brazilian, Roraima vegheaza de milenii acest platou.
 

Tocmai acest aer de mister care il inconjoara, cununa de nori in care este mereu invaluit, i-au facut pe oameni sa creada ca poate adaposti o intreaga
Lume pierduta.

Si… au avut dreptate.
Multe dintre speciile gasite pe Roraima sunt unice pe platou si in lume – plante rare, cascade nemaipomenite alimentate de torente din ceruri,
cea mai mica broscuta preistorica intalnita vreodata.
 
roraima frog
 
roraima frog
 
roraima frog
 
Deasemenea, formatiuni foarte ciudate erodate de ploi si vant, privelisti de basm, campuri de cuart si fenomene meteo extraordinare.
 
 
 
 
 

Cu mult timp înainte desosirea exploratorilor europeni, muntele a avut o semnificatie deosebita pentru indigenii din regiune, si este esentiala pentru multe mituri si legende. Indienii din tribul Pemon din Gran Sabana credeau ca Roroima este partea de sus a unui copac puternic care a daruit toate fructele si legumele din lume – copacul creatiei. Doborât de unul dintre stramosii lor, copacul s-a prabusit la pamânt si a dezlantuit un potop teribil.
 
 
 
 
 

În 2006, Muntele Roraima a fost destinatie unui celebru documentar despre lumea pierduta. Aceasta calatorie moderna a fost inspirata de explorarea si aventurile celor de exploratori care l-au inspirat si pe sir Arthur Conan Doyle in cartea sa despre oameni si dinozauri, The Lost World, publicata în 1912. In 2006, echipa documentarului Real Lost World au fost primii oameni de stiinta care au explorat pesterile din si de pe Roraima, recent descoperite. Au gasit în interior adevarate cratere ca spre o alta lume. Dr. Hazel Barton, unul dintre participanti a revenit în 2007, finantat de o expeditie NASA pentru a investiga caracteristicile preistorice ale microbilor pe baza de siliciu, probabil printre primele forme de viata de pe planeta si modul de supravietuire pe alte planete.

În 2009, Muntele Roraima a servit ca sursa de inspiratie pentru o locatie în filmul Disney- Up.
 
 
 
Desi laturile abrupte ale platoului fac ascensiune foarte dificila, acesta a fost primul mare tepui urcat: Sir Everard a urcat o rampa împadurita în decembrie 1884. Aceasta este aceeasi ruta folosita de excursionisti astazi.

Astazi, Muntele Roraima este o adevarata destinatie pentru excursionisti. Aproape toti cei care merg in aceasta parte a Venezuelei nu rateaza asta. Cu un ghid local, cu provizii si echipament adecvat, desi calea pentru a ajunge pe platou este bine marcata, este usor sa te pierzi pe vârful muntelui, dupa cum exista si câteva trasee distincte constant acoperite de nori. Formatiunile misterioase nu te incurajeaza deloc.



 

 
Din Paraitepui, celor mai multi excursionisti le ia o zi pentru a ajunge la baza muntelui, si apoi
urmeaza o alta zi “La Rampa” o scara, cale naturala, pâna la partea de sus. Înca doua zile sunt de obicei necesare pentru intoarcere, si multi oameni petrec o zi si o noapte pe vârful muntelui, facând cinci zile în total. Calatoriile mai lungi pot ajunge in partea de nord a tepui-ului, mai ales în Guyana, cu explorari si mai interesante a unor locuri foarte putin vizitate, cum ar fi Lacul Gladys, locatie indepartata si periculoasa, dar de o frumusete aparte.
 
 

Aventurierii mai pot ajunge, de asemenea, la munte – daca vremea permite –
prin excursii cu elicopterul sau avionul disponibile din Venezuela.

Desi o zona de conflict intre fermieri si oficialitati, muntele tepui ramane o atractie pentru lumea intreaga.
 
Autor: Catalin Stanculescu, www.descopera.org
=================================================
====================================
===============