Pagini de interes

marți, 29 mai 2012

Documentarul care tulbură grav mintile luminate a multora. "Dacii - Adevăruri tulburătoare 2012". Partea I-a


„Noi suntem urmaşii Romei? Sau istoria României se bazează pe un lung şir de falsuri?" Răspunsurile oferite în documentar pentru aceste întrebări au provocat o veritabilă frenezie: peste 520.000 de vizualizări, aproape 1000 de comentarii,
peste de like-uri.
======================================
Dacii - Adevaruri tulburatoare - Documentar 2012 HD
VIDEO:
======================================

======================================

Filmul are aproape o oră şi susţine că romanii şi dacii au strămoşi comuni şi că Dacia nu a fost romanizată în modul susţinut de teoriile oficiale. Studii genetice realizate în Germania, citate de autorii documentarului, indică faptul că populaţia românească din prezent este înrudită foarte puţin cu cea din Italia şi foarte mult cu cea existentă în Dacia înainte de cucerirea romană.
Autorii au anunţat că vor mai publica anul acesta lucrări ştiinţifice care vor revoluţiona istoria noastră veche.





Varianta scurtă
În 30 de secunde, teoria autorilor documentarului este că avem mai multe motive să ne considerăm daci, decât urmaşi ai Romei.
„Realitatea este foarte simplă. Simplitatea constă în faptul că au sosit romanii, au cucerit 14 la sută din teritoriul Daciei şi peste noapte, nu numai teritoriul cucerit peste o sută de ani învaţă perfect limba latină uitând limba lor, dar şi 86 la sută din teritoriul Daciei, oameni care nici măcar nu ştiau că au sosit romanii uită limba lor şi vorbesc latina",
 spune Napoleon Săvescu (foto sus), directorul fondator al societăţii
Dacia Revival Internaţional.

Dezbatere aprinsă
Acest argument este primul dintr-un lung şir argumente cu care realizatorii documentarului încearcă să convingă publicul că în Dacia s-a vorbit o limbă aproape identică cu latina şi că întreaga civilizaţie romană provine, de fapt, din spaţiul cultural în care se vorbea limba Dacilor. Teoria a stârnit imaginaţia celor care au văzut documentarul. Youtube a contorizat peste 368.000 de vizualizări. Peste zece la sută dintre cei care au vizionat documentarul au apreciat că este foarte interesant şi sute de utilizatori s-au lansat într-o dezbatere cu aproxomativ 800 de comentarii.


FOTO: IMPERIUL ROMAN ŞI DACIA. Cu roşu e partea cucerită de romani şi cu albastru este zona liberă

Fost ministru: De ce grecii, egiptenii şi evreii nu şi-au schimbat limba ?
În documentar apare şi un fost ministru al Apărării Naţionale, generalul în rezervă Nicolae Spiroiu. „Imperiul Roman nu avea cum să disemineze limba latină pe un areal de şase ori mai mare decât cel pe care l-a ocupat", spune Spiroiu. „Statul iudeu a stat sub romani 800 de ani, vreo 400 de ani au stat grecii, egiptenii la fel" spune în documentar Mircea Chelaru, general în rezervă şi fost şef al Marelui Stat Major al Armatei Române.
„Din această perspectivă apare o uriaşă enigmă. Cum e posibil ca Dacii să-şi fi abandonat limba şi tradiţiile şi să fi îmbrăţişat limba şi obiceiurile invadatorilor, în condiţiile în care mai putin de 20 la suta din spaţiul dacic fusese cucerit, teritoriu in care romanii au rămas doar 165 de ani. Oare o asemenea pretenţie nu sfidează logica. Alte state cucerite integral de romani şi în care stăpânirea romană s-a întins pe 400 sau 800 de ani nu şi-au lepădat limba şi nu şi-au uitat tradiţiile. Şi dacii au făcut-o fără ca măcar să-i forţeze cineva?",
spun realizatorii documentarului.


Scriitorul Daniel Roxin:
De ce nu vorbim turcă sau maghiară?
„Pe aceeaşi logică ar fi trebuit ca românii să vorbească turca şi maghiara pentru că cele două imperii au stăpânit părţi mai însemnate din această ţară. Studiile de paleogenetică şi logica simplă ne spun că limba dacilor ar putea să fie continuatoarea unei limbi mai vechi din care s-a născut şi latina vulgară. ", spune scriitorul Daniel Roxin care a lansat documentarul pe Internet.








Documentarul citează diverse surse istorice şi face referire la obiectele dacice descoperite pe teritoriul României, dar şi în alte zone ale Europei. Autorii mai fac referire la diverse monumente ridicate în Imperiul Roman în care ar exista indicii care susţin teoria lor.

Mai mult text, cititi aici:


Recent, realizatorii documentarului au fost invitaţi la Antena 3 pentru a da mai multe explicaţii.







============================
Antena 3 despre filmul “Dacii - Adevaruri tulburatoare”
VIDEO:





VIDEO2: Emisiunea de la Antena 3 în care autorii documentarului oferă mai multe detalii


Teoriile lansate au stârnit imaginaţia celor care au văzut documentarul.
Youtube a contorizat peste 500.000 de vizualizări. Zeci, sute de site-uri si bloguri au preluat si dezbatut cu aprindere ipotezele lansate. Mai mult de zece la sută dintre cei care au vizionat documentarul au apreciat că este foarte interesant şi sute de utilizatori
s-au lansat într-o dezbatere cu peste 1000 de comentarii.

Deosebit de grav mi se pare insa, modul cum a fost primit DOCUMENTARUL in asa zisa noastra lume stiintifica, si mai ales reactia unora din controversata LUME ACADEMICA.
In Partea a II-a, voi reveni cu cateva puncte de vedere absolut SOCANTE.
Spune şi tu ce părere ai!
Admin

duminică, 20 mai 2012

Ajanta Caves, Maharashtra, India. Ajanta Caves – UNESCO World Heritage Centre. Secrete ingropate, demult uitate. Temple si locuinte rupestre ale culturii si civilizatiei megalitice mondiale.


Brief Description.
The first Buddhist cave monuments at Ajanta date from the 2nd and 1st centuries B.C. During the Gupta period (5th and 6th centuries A.D.), many more richly decorated caves were added to the original group. The paintings and sculptures of Ajanta, considered masterpieces of Buddhist religious art, have had a considerable artistic influence.


Seven Waterfalls - Ajanta Caves
A picturesque waterfall near Ajanta caves that is broken into 7 separate sections




Ajanta Caves - From View Point. Panoramic view of Ajanta Caves from the View Point across the other side of the mountain.

India. Ajanta Caves Maharashtra. Ajanta Valley , Ajanta Caves


Long Description
The style of Ajanta has exerted a considerable influence in India and elsewhere, extending, in particular, to Java. With its two groups of monuments corresponding to two important moments in Indian history, the Ajanta cave ensemble bears exceptional testimony to the evolution of Indian art, as well as to the determining role of the Buddhist community, intellectual and religious foyers, schools and reception centres in the India of the Gupta and their immediate successors.





Ajanta Caves
View of Ajanta Caves from the other side of the river.



The caves are situated 100 km north-east of Ellora, 104 km from Aurangabad and 52 km from Jalgaon Railway Station. They are cut into the volcanic lava of the Deccan in the forest ravines of the Sahyadri Hills and are set in beautiful sylvan surroundings. These magnificent caves containing carvings that depict the life of Buddha, and their carvings and sculptures are considered to be the beginning of classical Indian art.








The 29 caves were excavated beginning around 200 BC, but they were abandoned in AD 650 in favour of Ellora. Five of the caves were temples and 24 were monasteries, thought to have been occupied by some 200 monks and artisans. The Ajanta Caves were gradually forgotten until their 'rediscovery' by a British tiger-hunting party in 1819.




The Ajanta site comprises thirty caves cut into the side of a cliff which rises above a meander in the Waghora River. Today the caves are reached by a road which runs along a terrace mid-way up the cliff, but each cave was once linked by a stairway to the edge of the water. This is a Buddhist community, comprising five sanctuaries or Chaitya-grihas (caves 9, 10, 19, 26 and 29) and monastic complex sangharamas or viharas.




A first group of caves was created in the 2nd century BC: the chaitya-grihas open into the rock wall by doorways surmounted by a horse-shoe shaped bay. The ground plan is a basilical one: piers separate the principal nave from the side aisles which join in the apsis to permit the ritual circumambulation behind the (commemorative monument). This rupestral architecture scrupulously reproduces the forms and elements visible in wooden constructions.




A second group of caves was created at a later date, the 5th and 6th centuries AD, during the Gupta and post-Gupta periods. These caves were excavated during the supremacy of the Vakatakas and Guptas. According to inscriptions, Varahadeva, the minister of the Vakataka king, Harishena (c. AD 475-500), dedicated Cave 16 to the Buddhist sangha while Cave 17 was the gift of the prince, a feudatory. An inscription records that the Buddha image in Cave 4 was the gift of some Abhayanandi who hailed from Mathura.

The earlier architectural formulas were re-employed but treated in an infinitely richer and more ample manner. The decoration attained, at this time, an unequalled splendour: the statuary is numerous (it was already permissible to represent Buddha as a human; these representations are found both on the facades and in the interior). Finally, the wall painting, profuse and sensitive, constitutes, no doubt, the most striking artistic achievement of Ajanta.











Under the impulse of the Gupta dynasty, Indian art in effect reached its apogee. The Ajanta Caves are generally decorated with painted or sculpted figures of supple form and classic balance with which the name of the dynasty has remained synonymous. The refined lightness of the decoration, the balance of the compositions, the marvellous beauty of the feminine figures place the paintings of Ajanta among the major achievements of the Gupta and post-Gupta style and confer on them the ranking of a masterpiece of universal pictorial art.
Source: UNESCO/CLT/WHC

In fata atator si atator inimaginabile realizari, in duritatea stancilor bazaltice,
iti piere graiul, cuvintele isi golesc continutul.
De retinut ca nu exista
metoda stiintifica, de datare a pietrei, lucrarilor in piatra.
De aici pornind,
ratiunea mea inceteaza, iar de imaginatie nu duc lipsa!
Admin
=================================

NOU. Click aici:
===========

sau aici:


Admin 
===========================================================
=============================
=====================================
=====================================================================