Pagini de interes

vineri, 31 decembrie 2010

Sfinxul si Babele, din Muntii Bucegi. Romania. Un regal, cu ajutorul unui profesionist! Un urias complex megalitic! UPDATE!

Sfinxul din Bucegi - vazut digital de un profesionist
Sfinxul din Bucegi
Vedere de ansamblu
BABELE - ciudata denumire, data acestor megaliti
Un megalit aparte! Dar ... parte componenta a intregului complex megalitic
Gandesc ca doar ... rolurile, functiile individuale erau ... diferite
In rest ... un urias si enigmatic complex megalitic
Babele
Alaturi de Sfinx se inalta grupul de stanci cunoscute sub numele de "Babele". Pastrand legatura cu Sfinxul ele au fost supranumite "Altarele ciclopice din Caraiman" fiind inchinate Pamantului si Cerului, Soarelui si Lunii ca si lui Marte, zeu al razboiului si al agriculturii. Despre aparitia lor s-au format legende si teorii. Unii cercetatori apreciaza ca agenti modelatori au fost apa si vantul cu sprijinul inghetului si dezghetului. Se are in vedere si alternanta rocilor, gresii si calcare de pe platou. Insa nu poate fi negata interventia umana la finisarea formelor mai mult sau mai putin regulate. Pana acum, nici o dovada stiintifica nu a putut explica pe de-a intregul acest fenomen si astfel, legendele in jurul acestor stanci se dezvolta in continuare, unind realitatea cu supranaturalul.
Babele sunt formaţiuni stâncoase situate în apropiere de vârful Baba Mare (altitudine 2292 m), situat în masivul Bucegi din Carpaţii Meridionali.
TEXT si PHOTO
by
Laurentiu Vasilescu - Lary
Bucharest, Romania
Art designer, photographer, movie editor. lary2oo3@yahoo.com

Opinii personale:
Iata ce inseamna, sa te bucuri de sprijinul unui prieten profesionist! Altfel, se vad megalitii! Sunt semne bune!
In curand, ni se vor alatura si alti iubitori de ... Romania!
Va multumesc, si va astept, prieteni!
*** 31 decembrie 2010 ***
La multi ani!
Admin
Mistere in Bucegi...
Se cauta ceva anume in Bucegi? Se pare ca da...


Mai jos redau un articol interesant despre Muntii Bucegi:
"In muntii Bucegi exista o zona de un kilometru patrat in care organismul nu oboseste, iar functiile fizico-chimice se revigoreaza brusc. Specialistii spun ca avem de-a face cu legendarul loc dintre cer si pamant.

In 1999, un institut de cercetari particular din Bucuresti, angajat de o firma straina pentru a studia subteranul unei zone din Bucegi, a gasit ceva care poate fi asimilat cu legendara "Gura de Rai". E vorba despre o panta cu o suprafata de aproximativ un kilometru patrat, unde se manifesta o anomalie magnetica atipica, dupa cum o definesc specialistii, zona care are efecte benefice uluitoare asupra organismului uman. Este, foarte probabil, cea mai ciudata descoperire facuta vreodata in Romania.

In traditia populara romaneasca, Gura de Rai este un mediu intre cer si pamant cu un caracter sacru, un drum spre Rai, un loc benefic. Ca pozitionare geografica, Gura de Rai este situata pe un picior de munte si se deschide intr-o pajiste inalta sau un gol de munte. Conform "Mitologiei Romane", cartea lui Romulus Vulcanescu, Gura de Rai este sinonima cu "plaiul", iar autorul considera ca acestor zone mirifice li se releva caracterul sacru si prin titulatura mitropolitilor romani, denumiti "exarhi ai plaiurilor". Romulus Vulcanescu subliniaza ca in zona Gurilor de Rai s-au incuibat cu timpul Nedeiele, sarbatori populare si institutii complexe etnoculturale satesti cu implicatii mitologice. (.......)
Cititi continuarea Aici :

duminică, 26 decembrie 2010

Romanii? Rasu' plansu' te apuca! Doamne, vino Doamne, Sã vezi ce-a mai rãmas din oameni!

ROMANIA, IN TREI DESCOPERIRI ARHEOLOGICE CONTROVERSATE

Căutăm răspuns unor întrebări esenţiale, dezbatem oferind argumente pro şi contra, aducem dovezi, infirmăm dovezi … iar în discuţie sunt trei subiecte sau mai bine zis trei evenimente care aşază România pe harta marilor şi importantelor descoperiri arheologice. Cele trei descoperiri ar transforma România în locul unde au trăit primii oameni sapiens din Europa, în locul unde au apărut primele semne ale scrierii, în locul unde a existat cea mai veche aşezare stabilă din Europa.
Altfel spus astăzi vorbim despre Tăbliţele de la Tărtăria, despre Ion dintr–o peşteră din Anina şi despre Schela Cladovei

Trei descoperiri arheologice din România au făcut înconjurul lumii dând naştere la destule discuţii aprinse între specialişti. Presa a vuit că doar era vorba de cel mai vechi Homo Sapiens descoperit, de cea mai veche aşezare stabilă din Europa şi de cea mai veche atestare a scrierii pe Pământ. Sunt teorii ce au parte de adepţi şi contestatari, iar adevărul este / va fi stabilit de specialişti.
Tăbliţele de la Tărtăria
Cel mai vechi mesaj scris al omenirii a fost descoperit în România. Un mesaj mai vechi cu aproximativ un mileniu decât cel lăsat moştenire de sumeriene. O descoperire arheologică, mult contestată, prin care România poate fi înscrisă în topul arheologiei mondiale. Este vorba de trei tăbliţe din lut care au fost descoperite de echipa arheologului Nicolae Vlassa în localitatea Tărtăria din judeţul Alba. Pe două dintre ele se regăsesc reprezentări animaliere şi vegetale, iar pe o a treia sunt patru grupuri de semne, parte a unui străvechi sistem de scriere.
Descoperirea a avut loc în anul 1961 şi a generat destule discuţii. Punctul de pornire al acestora l-a constituit supoziţia că tabliţele datează din jurul anului 5.500 î. Hr. Astfel, aceste tăbliţe ar fi cu un mileniu mai bătrâne decât cele sumeriene, considerate a fi, până deunăzi, purtătoarele celui mai vechi mesaj scris al omenirii.
Teoria este contestată de mulţi specialişti în domeniu, iar contraargumentele lor pornesc de la faptul că nu s-a efectuat datarea tăbliţelor cu ajutorul radiocarbonului. Acesta este elementul recunoscut ca fiind adjuvant principal în datarea descoperirilor arheologice. Procedura de tratare cu radiocarbon a fost imposibilă în cazul tăbliţelor de la Tărtăria pentru că acestea au fost uscate într-un cuptor. Contestatarii teoriei amintite mai au un argument: nu s-au dat publicităţii fotografii realizate în sit, în momentul descoperirii. Altă ipoteză? Tăbliţele ar fi ajuns pe teritoriul actual al României datorită unor contacte economice cu Orientul.
Replica celor care susţin vechimea tăbliţelor de la Tărtăria ţine de un schelet şi de câteva figurine, descoperite împreună cu tăbliţele. Scheletul a uimit şi el: iniţial se credea că ar fi vorba de osemintele unui bărbat, dar apoi s-a stabilit că este vorba de scheletul unei femei de aproximativ 55 de ani. Vârsta e una extraordinar de înaintată pentru vremurile în care a trăit femeia, adică acum 7.500 de ani. În ceea ce priveşte figurinele – 26 realizate din lut şi 3 din alabastru – ele susţin vechimea tăbliţelor pentru că tratarea cu radiocarbon a demonstrat că figurinele au fost realizate în urmă cu peste şapte milenii.
Ion, primul homo sapiens
Înconjurată de controverse a fost şi descoperirea lui Ion, cel despre care se crede că ar fi primul homo sapiens din Europa. Povestea lui Ion începe într-o peşteră din Munţii Aninei, acolo unde un grup de speologi a descoperit o veche mandibulă. Procedura datării cu radiocarbon a relevat faptul că mandibula numără aproximativ 40.000 de ani şi aparţine celui mai vechi homo sapiens European descoperit până în prezent.

Veterana descoperire a primit şi un nume – Ion, iar locul unde a fost găsit a fost îndelung cercetat. Lipsa unor rămăşiţe de unelte i-a determinat pe cercetători să concluzioneze că peştera nu a fost locuită, Ion trăind şi murind în alt loc.

Povestea continuă cu alte două descoperiri din Anina: un craniu de Homo Sapiens, botezat Vasile, şi alte fosile umane care au primit numele Maria. Diferenţa o fac însă cei 14.000 de ani care îi despart pe Maria şi Vasile de Ion. Altfel spus, cei doi sunt mult mai tineri decât primul homo sapiens din Europa.

Câteva picanterii legate de Ion? Specialiştii români nu şi-au permis să plătească analizele cu radiocarbon, dar antropologul Erik Trinkaus a acceptat să realizeze procedura. Ion a moştenit ceva şi de la strămoşii neanderthalieni: este vorba de trăsăturile care îl apropie de omul de Neanderthal.
Schela Cladovei, jud.Mehedinti
Îndelung dezbătută a fost şi ipoteza conform căreia la Schela Cladovei ar fi existat cea mai veche aşezare stabilă din Europa, descoperită de arheologul Vasile Boronean. Se pare că aceasta datează de acum 10.000 de ani şi s-a dezvoltat între anii 8000-5500 î. Hr. Indiciile au fost oferite arheologilor prin piatra, osul şi cornul descoperite aici. Şi argumente ar mai fi: stablirea unei aşezări aici ar fi fost posibilă datorită condiţiilor bune de viaţă pe care câmpia Dunării le oferea. În plus, ipoteza este susţinută de o a doua descoperire: la Cuina Turcului a fost găsită o falangă de cal pe care este încrustat un romb. Vechimea ei? 11.000 de ani, spun specialiştii.

Idea controversată a celei mai vechi aşezări stabile europene la Schela Cladovei a mai primit un sprijin: vecinii sârbi au descoperit şi ei dovezi similare la Lepenski Vir, pe celălalt mal al Dunării. Se pare că cele două aşezări sunt surori: datează din aceeaşi perioadă; comunităţile aveau aceleaşi îndeletniciri, pescuitul, vânatul, creşterea animalelor şi cultivarea pământului, şi erau preocupate în aceeaşi măsură de stocarea hranei. Tocmai stocarea hranei, alături de cultivarea pământului, le-ar fi permis să întemeieze aşezări stabile.
Aceste informatii sunt publice, e plin netul!
Recomand cateva site-uri:
1.Bacău: Expoziţia “Scrierea danubiană în lumina descoperirilor de la Turdaş şi Tărtăria”
2.Vernisajul expoziţiei "Cea mai veche scriere din lume?", la Muzeul “Dunării de Jos”
3.Misterele Tablitelor de la Tartaria
4.TĂBLIŢELE DE LA TĂRTĂRIA: Cea mai veche scriere de pe Pământ
5.Tăblițele de la Tărtăria
6.Ion din Anina, primul om din Europa
7.Schela Cladovei
8.Human fossils set European record
________________________________
*** DACIA. Istorie pierduta? NU. Istorie furata! Pierit-Au Dacii?
____________________________

Nu stiu ce sa cred, ce sa spun!
Sunt prezentate 3 descoperiri arheologice, incredibile ca valoare!
Fiecare in parte, oriunde in lumea larga, ar fi fost piatra de temelie! Mai putin la noi!
Ce s-a intamplat, mai ales dupa cu aceste descoperiri, care este si unde ADEVARUL,
este ceva de ... Rasu' plansu' te apuca!
Prostie umana? Indiferenta? Intentie criminala?
HABAR NU AM!
Admin

marți, 21 decembrie 2010

Sfinxul din Buştea. Com. Mânzăleşti, jud. Buzau. Impresionant, enigmatic, dar ...


Sfinxul din Buştea.


Sfinxul din Buştea. Com. Mânzăleşti


Sfinxul din Buştea. Com. Mânzăleşti, jud. Buzau.


Comuna Mânzăleşti se află la 50 de kilomtri de oraşul Buzău, pe Valea Slănicului. Unii istorici spun că este una dintre cele mai vechi aşezări umane din ţara noastră şi au chiar curajul să creadă că este leagănul civilizaţiei europene, deoarece, spun ei, aici este singurul loc de pe continent unde se găseşte sare la suprafaţă, mineral de care organismul uman este dependent.


Sfinxul de la Bustea . 
Este situat in Masivul Breazau (alt. Max. 1239 m), aflat in continuarea culmii Macesului spre sud. Pentru a ajunge la Sfinxul de la Bustea trebuie sa parcurgeti 4 km de la Pensiunea Meledic si inca  30 min urcus. Se merge inapoi pe drumul de venire. Dupa 1 km, la intersectie, se continua inainte (dupa stalpii de electricitate) pentru aproximativ inca 3 km pana la primul  grup de case. Inainte de a le parasi, se urca 30 min in stanga pe un drum de carute.


Capul de om (Sfinxul) devine vizibil in departare imediat ce se paraseste zona de case si se ajunge pe platou.


Hmmm ....! Vreo legatura? Poate da, poate ... nu!

____________________
Opinii personale:
Inca un Sfinx din Romania, inca o comoara megalitica ingropata in uitare, nepasarea tuturor! Pacat!
Incredibil, dar ... traim in Romania!
Ce nu se poate fura, vande ... nu prezinta interes!
Admin

vineri, 17 decembrie 2010

Vârful Omu, Munții Bucegi. Enigmele unui complex megalitic, alterate de actiunea umana inainte de a fi dezlegate! Intentie sau prostie?!

Vârful Omu, Munții Bucegi
Vârful Omu din Munții Bucegi este vârful muntos clasat al unsprezecelea între vârfurile muntoase din România, situat în Masivul Bucegi, reprezentând cel mai înalt punct al acestui masiv. Altitudinea sa este 2.505 metri, după alte măsurători, 2.507 metri, la baza bolovanului de pe varf, sau 2.514 metri in varful acestuia. Este vizibil de pe creasta Pietrei Craiului, precum și de pe Valea Prahovei.

Pe Vârful Omu se află cabana omonimă, Cabana Omu, precum și o stație meteorologică, Stația meteorologică Vârful Omu, care poate fi considerată locul cel mai înalt din România populat permanent.
Cabana Omu este situata pe cel mai inalt varf al Muntilor Bucegi, Varful Omu, fiind cea mai inalta baza turistica din tara noastra, fiind prima cabana de piatra construita in Bucegi. De jur imprejurul ei, privelistile se desfasoara grandioase si variate sirurile de munti, separate de vaile pe care s-au cuibarit asezarile omenesti, dominand perspectivele pana departe la orizont.
Descriere Cabana Omu – Muntii Bucegi
Cabana Omu este un adapost mult apreciat de turistii care vin sa admire frumoasa panorama a inaltimilor de pe acest varf renumit si prin vanturile sale care rareori contenesc.
Istoric:
Prima constructie pare a fi cea ridicata in 1888 de catre Siebenburgischer Karpaten Verein (SKV). Inaugurarea a avut loc la 2 septembrie iar cabana a fost cunoscuta sub numele de “Casa de piatra de la virful Omul”. In anul 1900 este construita o a doua cabana, din lemn, de catre Societatea Carpatina Sinaia. Cele doua constructii functioneaza o perioada simultan. In octombrie 1911 cabana de lemn este distrusa de un incendiu.
Anul urmator, in 1912, Societatea Carpatina Sinaia hotaraste refacerea cabanei dar actiunea ramine doar in proiect. Planurile sint preluate de catre Societatea Turistilor din Romania (STR). Nici aceasta asociatie nu reuseste sa materializeze proiectul.
In 1924, Hanul Drumetilor, grupare constituita de citiva fosti membri ai STR, incepe realizarea elementelor unei cabane pe care intentionau sa o boteze “Casa Zorilor”. Acestea sint facute in curtea Fabricii de Hirtie a fratilor Schiel din Busteni urmind apoi sa fie urcate cu telefericul pe muntele Piatra Arsa si, de aici, transportate pe virful Omul. Hanul Drumetilor nu a putut duce pina la capat constructia, societatea dizolvindu-se in 1925.
In acelasi an lucrarea este preluata de Turing Clubul Romaniei care incepe asamblarea cabanei in luna septembrie. In ianuarie 1926 constructia era deja ridicata pe virf. Inaugurarea oficiala a avut loc la 7 august 1926. Intre 1936 si 1937 au loc lucrari de extindere, rezultatul fiind cladirea care se pastreaza aproximativ in aceeasi forma pana astazi.
Drumuri de acces:
- Din Sinaia (alt. 798 m), poteca marcata cu banda albastra pe la Cabana Poiana Stanei (alt. 1270 m) pana la Cabana Piatra Arsa (alt. 1950 m), de unde se contiuna pe poteca marcata cu banda galbena pe la Cabana Babele (alt. 2200 m) pana la Varful Omu. Drum nerecomandat iarna intre Cabana Poiana Stanei si Cabana Piatra Arsa. Durata cca. 8 ore. Iarna este recomandat drumul pe la Cota 1400 si Cabana Varful cu Dor (marcaj banda rosie). In continuare, drumul marcat cu banda galbena de mai sus. Durata cca. 9 ore.
- Din Busteni (alt. 883 m) pana la Cabana Babele traseele descrise pentru cabana respectiva, in continuare drumul marcat cu banda galbena pana la Varful Omu. Durata Cabana Babele – Varful Omu cca. 2 ore.
- prin poiana Pichetul Rosu (drumurile descrise la Cabana Poiana Izvoarelor). De la Pichetul Rosu, poteca marcata cu banda rosie pe la Prepeleag (alt. 1750 m) si peste Varful Bucsoiului (alt. 2492 m) pana la Omu. Drum nerecomandat iarna.
- prin poteca marcata cu banda galbena prin Poiana Costilei si Valea Cerbului. Durata 5 – 6 ore.
__________________
Linkuri de interes! Click aici:
1. Mistere si legende in Muntii Bucegi
2. Cabana Omu – Muntii Bucegi
3. Varful Omu – Muntii Bucegi
4. Misterele Bucegilor
5. Muntii misterelor - Bucegii
___________________
OPINII PERSONALE:
___________________
O singura intrebare si multa amaraciune:
De ce CONSTRUCTIILE (cabana, statia meteo etc.),
au fost AMPLASATE exact in centrul acestui sanctuar
megalitic? De ce si cine a facut asta? Interes sau prostie?
De ce nu au fost pastrate, conservate aceste comori in starea lor initiala? Cine si ce interese a avut?
Admin

luni, 13 decembrie 2010

Șinca Veche, Brașov. Un complex megalitic pagan, precrestin, plin de enigme!

Sinca Veche este un sat compact romanesc din stravechea si frumoasa Tara a Fagarasului. Primele dovezi despre existenta lui sunt din secolul al XII-lea. De aici a plecat familia ilustrului Gheorghe Sincai, marele istoric si filolog roman.
In aceasta zona sunt numeroase vestigii arheologice, marea lor majoritate ramase nedezgropate. Printre enigmele acestei zone figureaza si "Manastirea Sapata in Piatra" sau "Templul de la Sinca Veche".
Anii, secolele au trecut si nimeni nu-si mai aminteste cu exactitate cine a sapat, cine s-a rugat ori cine a slujit in biserica din piatra. Au ramas doar incaperile sapate in inima stancilor, situate intr-un decor de o frumusete fascinanta, si misterul, care atrage din ce in ce mai multi oameni.
Istorie si mister
Intrarea in biserica este situata intr-o padure, in care creste o vegetatie abundenta. Deasupra locului in care este sapata biserica se vede un palc de salcami tineri. In stanca extrem de fragila (din gresii de Persani), au fost sapate cinci incaperi, mai mari de un stat de om, cu doua altare si cu un horn piramidal - o devarata turla -, prin a carui deschidere se vede cerul. Locul are un farmec cu totul aparte: intrarea in pestera tinde sa fie acoperita de vegetatia luxurianta; prin "cupola" din stanca patrund radacinile salcamilor, ale caror frunze de un verde crud se profileaza pe cerul albastru. Prin peretii grosi ai stancii se simte natura de afara, respirand. Este un loc de reculegere ideal si, dincolo de toate consideratiile estetice, are un mister si o puritate cu totul aparte, pe care majoritatea vizitatorilor le sesizeaza de prima oara.
Controversele privind originea acestui lacas sunt numeroase. Presa, in marea ei majoritate, a preferat variantele mai exotice si comerciale, spre nemultumirea istoricilor si bucuria unor localnici intreprinzatori, care au pus pe picioare afaceri destul de bune. Dar dincolo de orice controversa si speculatie, locul are - asa cum se poate constata - o incarcatura spirituala aparte, dupa cum o dovedesc marturiile celor care au fost acolo, dintre care multi sunt preoti si fete bisericesti de rang inalt. De altfel, acest lacas a fost sfintit, recunoscandu-se astfel si valoarea sa spirituala, acum cativa ani, de catre Inalt Preasfintia Sa Antonie Plamadeala, mitropolitul Ardealului.
... Filon de cuart ce strabate intregul Altar principal, inconjurandu-l ...
Principalele puncte de controversa asupra acestui loc sunt urmatoarele:
vechimea sa, care este estimata intr-un interval "destul de larg" - intre 250 si ... 7000 de ani.
originea sa: majoritatea cercetatorilor afirma ca este o manastire crestin-ortodoxa, in timp ce entuziastii sustin ca este dacica sau chiar predacica, aducand in sprijinul acestei idei existenta catorva inscriptii ne-crestine de pe unul din peretii altarului.
modul in care a fost construita - faptul ca are doua altare - ii face pe unii sa creada ca au fost initial doua biserici, care ulterior au fost unite prin surparea unui perete. Existenta celor doua altare intareste convingerea unora ca acest lacas nu a fost sapat de crestini, deoarece nicaieri nu s-a auzit de o biserica cu doua altare.
unele fenomene bizare care se manifesta in rastimpuri in aceste locuri - cum ar fi aparitia pe pelicula fotografica a unor sfere de lumina in fata pesterii - i-au facut pe amatorii de paranormal sa creada ca toata magia acestui loc este data de o incarcatura energetica aparte. S-a avansat chiar ideea ca aici ar fi unul din celebrele "noduri energetice" despre care se vorbeste in parapsihologie.
La toate acestea, se adauga faptul ca la doar trei kilometri, pe drumeagul de tara care duce spre manastire, se afla un fel de amfiteatru acoperit cu iarba si arbusti. Acest spatiu, aproape perfect circular, este inaltat cu cativa metri fata de relieful inconjurator, are un diametru de circa 20 de metri, iar in interior are un aspect ce nu pare natural - aici existand un fel de terase, ca in interiorul unei cetati sau asezari fortificate. Nici cei mai batrani locuitori ai satului nu isi amintesc de vreo destinatie ceva mai recenta a acelui loc. Sa fie acel "stadion" - acoperit acum cu iarba si tufe de ienupar si paducel - ruinele unei vechi asezari dacice? Exista vreo legatura intre cele doua obiective atat de apropiate unul de celalalt? La toate aceste intrebari nu s-a raspuns deocamdata.
Pentru a afla mai mult si din surse cat mai bine documentate despre aceasta misterioasa biserica sapata in stanca de la Sinca Veche, am contactat specialisti in arheologie din Brasov, preoti din partea locului si din Fagaras, localnici, reporteri, persoane care au avut anumite experiente mai deosebite legate de acest loc. Incercarea de a patrunde in misterele locului nu a fost usoara. Misiunea ne-a fost mult ingreunata de speculatiile halucinante care s-au facut vizavi de acest loc in presa si la televiziune si care i-au intrigat pe putinii cunoscatori ai problemei, determinandu-i sa evite contactul cu presa din teama de a nu se expune ridicolului.
Hornul sau Turla, in forma de trunchi de con ... are 10 m inaltime!
Nu se vede din exterior!
Preot Silvestru Popoviciu - Sinca Veche
"Oamenii au distrus biserica din pestera, cautand comori"
- Parinte, care credeti ca este vechimea si originea acestei constructii in piatra de la Sinca Veche?
- Arheologii nu si-au spus ultimul cuvant, dar dupa toate indiciile, asezamantul a fost construit in jurul anului 1700 de catre o comunitate de calugari ortodocsi. Odata cu el, au mai fost cladite si alte patru manastiri din lemn. Este greu de crezut ca manastirea din pestera a putut fi construita dupa 1700. In perioada in care manastirile ardelene erau daramate unele dupa altele de catre austro-ungari, nu ar fi putut fi construite cinci lacasuri de cult ortodox.
- Unii sustin ca acest asezamant este mult mai vechi, de cateva mii de ani, si ca nu ar fi de origine crestina, ci dacica sau chiar de mai inainte. In sprijinul acestei idei se aduce argumentul ca inauntru nu exista nici un insemn crestin si, in plus, sunt cateva inscriptii si simboluri din Extremul Orient ...
- Stanca este foarte friabila, foarte fragila, asa incat inscriptiile, inclusiv steaua lui David si simbolul Yin-Yang pe care le-ati vazut, nu pot fi mai vechi de cateva decenii. Ar fi insa intr-adevar interesant de stiut cine le-a facut, deoarece cand am venit eu aici - acum 30 de ani - ele erau acolo.

Cat despre insemnele crestine, trebuie sa va spun ca atunci cand am venit eu in sat, in pestera era inca masa in altar. Problema este ca acolo s-a presupus ca au existat comori, iar oamenii au distrus tot ce era, in cautarea lor. Era mai ales un om, numit Pastarnac, care avea rude la partid pe vremea aceea. El a distrus multe vestigii arheologice. S-a facut o fundatie, "Gheorghe Sincai", care sa studieze din punct de vedere arheologic satul. Dar au fost deturnate, se pare, fondurile, asa incat aceasta asociatie nu a intreprins nimic clar, doar a imprejmuit cu gard locul. Cam asa se petrec lucrurile cand oamenii sunt condusi de interese materiale.

- Ce credeti ca fascineaza asa de mult la aceasta biserica?
- Va avertizez ca este o parere strict personala, bazata nu pe temeiuri de ordin teoretic, ci pe cateva observatii proprii. Cred ca cei care au proiectat si realizat aceasta biserica au fost oameni cu un spirit creator deosebit. Ei au vrut sa-si ajute mintea si spiritul cu aceasta constructie. Era perfect izolata si ascunsa de ochii celor din exterior, legatura directa a acestei constructii fiind doar cu cerul, prin intermediul acelui horn in forma de trunchi de con. Cred ca aceasta structura, la fel ca si locul, favorizeaza concentrarea, introspectia ... Am ramas mai mult timp in acea pestera si am constatat ca viziunea aceea a cerului senin si albastru din timpul zilei sau a cerului intunecat si acoperit cu stele stralucitoare din timpul noptii favorizeaza starea de meditatie. Cei care au construit aceasta biserica au surprins cele mai importante aspecte din arhitectura unei biserici ortodoxe. Faptul ca turnul ce se inalta in stanca este invizibil din exterior, dar constituie o legatura a celor dinauntru cu cerul, mi se pare un simbol. Ei au conservat chipul bisericii in interiorul acelei stanci, fara a conta catusi de putin exteriorul. Aici vad istetimea constructorilor: turla acelei biserici o vezi doar dinauntru, nu si dinafara.
- Locul in care a fost construit lacasul are o magie aparte, sesizata de multa lume. Cum credeti ca a fost ales plasamentul de catre cei care au sapat manastirea?
- Oamenii din vechime, chiar de acum cateva sute de ani, erau mult mai apropiati de natura, si din aceasta cauza aveau alte simturi, pe care omul modern le-a pierdut. Ei au ales locul acela din considerente greu de explicat pentru noi. Sunt multi oameni care spun ca atunci cand intra aici au o stare de reculegere, ca se simt mai puri; sunt unii, nu putini, care au auzit in interior ceva ca o muzica nespus de frumoasa si curata. Parerea mea este ca toate aceste trairi apar printr-un fenomen de acordare a gandirii pe o anumita lungime de unda. Exista asemenea locuri deosebite, sfinte, in care lungimea de unda a gandirii noastre se poate modifica, receptionand astfel alte ganduri si trairi decat de obicei, mai luminoase.
Fenomene bizare la Sinca Veche - Corul din cer
Pentru a ne putea forma o imagine mai clara asupra magiei acestui loc si a fenomenelor care se produc aici in rastimpuri, am studiat mai multe relatari ale unor oameni care au fost martori ai unor fenomene bizare. O descriere despre un asemenea fenomen, impresionanta prin claritatea si veridicitatea sa, va oferim in continuare:

"Eram in prima zi de dupa Sfanta Maria Mare, zi de duminica si zi splendida de vara fierbinte, cu cer complet senin, de un albastru intens. Copiii nostri au ales sa mearga la scaldat in apa Sincai, iar eu cu sotul meu si cu o prietena am mers la Manastirea Sapata in Stanca. Prietena mea era nerabdatoare sa ajunga la Templul de la Sinca. Mihai, sotul meu, a venit si el, ca sa nu fim singure. Ajunsi la manastire, ne-am petrecut un timp in interior, apoi eu m-am apucat sa fac putina curatenie, mai precis sa strang resturile de hartie, bidoanele de plastic si bucatile de lemn smulse din gardul de protectie.  Am iesit din pestera si i-am propus Liviei, prietena mea, sa ne urcam pe stanca si sa privim in interiorul templului prin spartura de sus. Dupa ce-am cotit insa pe carare, in dreptul unui bloc de piatra, am ramas amandoua pironite pe loc, caci in acea clipa s-a auzit de undeva, din vazduh (mie mi s-a parut ca de sus), un cor barbatesc, ca de patru-cinci voci, deosebit de melodios. Muzica parea bisericeasca, cuvintele erau foarte clare, dar, spre nedumerirea noastra, desi eram foarte atente, n-a fost chip sa prindem vreun cuvant cunoscut. Si totusi, nu pareau straine de limba romana. Era ceva arhaic. A durat cat o strofa. Apoi nu s-a mai auzit nimic. Mare ne-a fost mirarea!

Dupa ce am stat cateva minute deasupra templului, la intoarcere, cand am ajuns langa blocul de piatra de unde am auzit acel cor, am avut amandoua acelasi gand: "Oare nu se va mai auzi o data?". Nu, nu s-a mai auzit si am trecut destul de repede mai departe. Dar, culmea, dupa cativa pasi, s-a auzit din nou acelasi cor, fara nici o diferenta. Cand era aproape de final, mi-am adus aminte ca-l lasasem pe sotul meu la intrarea in templu, cioplind ceva cu briceagul gasit mai inainte. M-am repezit sa-l fac atent. Da, auzise si el. Abia ce ne adunasem toti trei, cand apare o doamna tanara si extrem de frumoasa, urcand in graba dealul "sa vada calugarii". A fost surprinsa sa afle ca aici nu mai sunt calugari de trei sute de ani, doar auzise cantecul! La scurt timp, au aparut si sotul si baietelul ei, dar acestia nu auzisera nimic. Erau la masina, la baza dealului. Muzica era atat de limpede, atat de reala, de coplesitoare, incat atunci nu ne-am pus problema de unde vin acele armonii sonore. Abia apoi ne-am intrebat daca nu cumva chiar exista un cor in zona, dar in locurile acelea se afla numai satul Sinca Veche, care nu a avut niciodata cor bisericesc, iar vocile veneau de sus. Si mai era un lucru: desi cunosc destul de bine mai multe limbi, cuvintele acelea, in ciuda faptului ca sunau extrem de familiar si se auzeau foarte clar, nu puteau fi intelese. De fiecare data, ne-am concentrat sa deslusim macar un cuvant, ca sa ne dam seama in ce limba canta, dar n-am recunoscut nimic.

Povestea aceasta are ca protagonisti doi doctori conferentiari universitari ai catedrei de matematica: conf. univ. dr. Livia Sangeorzan si conf. univ. dr. Tofan Doina, precum si un profesor universitar: dr. Tofan Mihai (considerat unul din cei mai competenti oameni de stiinta in domeniul mecanicii din Europa). Intrebati daca sunt de acord sa le declinam identitatea, spre uimirea mea, ei au fost de acord, spunand: "Asa a fost, asa ca nu avem nici o retinere".
Legende si mistere ale Manastirii Sapate in Stanca
Locul in care se implinesc dorintele
• Intr-una din incaperile manastirii, in locul in care patrund razele de soare prin cupola sapata in stanca, se spune ca se implinesc toate dorintele bune si curate. Acest templu era numit, de altfel, de unii localnici Manastirea Ursitelor sau, mai nou, Templul Ursitelor. Acum un secol, fetele de maritat si flacaii se urcau pe dealul Plesu, unde este sapata manastirea, si aruncau o roata cu paie in flacari, cu credinta ca, vazand desenele facute de foc si traseul rotii, isi vor afla "ursita" si se vor casatori in acel an.
• Cel mai bine este sa-ti spui dorintele si sa te rogi pentru implinirea lor in Manastirea Ursitelor in trei zile ale anului: Sfantul Gheorghe, Lasata Secului de Pasti si de Schimbarea la Fata. Unii localnici, printre care si un roman care traieste in Sua si care a copilarit pe aceste locuri, afirma ca - in anumite momente - viata lor a fost schimbata decisiv in bine de catre influenta acestui loc. Un moment relevant povestit de G. Moldovan a fost atunci cand, in 1953, era banuit de colaborare cu Rezistenta anticomunista din Muntii Fagarasului (care, intr-adevar, a actionat in acele locuri cu o darzenie si un curaj iesite din comun) si era cautat pentru a fi arestat. In acel moment, i-au aparut nopti la rand in vis fiinte de lumina, care ii dadeau indicatii ce sa faca, pe unde sa umble si unde sa se ascunda de urmaritorii securisti, care cu siguranta l-ar fi trimis in fata plutonului de executie sau intr-una din inchisorile mortii.
• O vizitatoare, Cecilia L. din Cluj, povesteste ca in timpul rugaciunii in manastire, a vazut "un sir de fiinte ca niste sfere albe, stralucitoare", urcand spre manastire, si in urma lor pe mama sa, pe care nu o mai vazuse de mult timp si de care ii era foarte dor. Pe moment, nu a stiut cum sa interpreteze aceasta viziune. Ajunsa acasa insa, a primit pe nepusa masa vizita mamei sale care venise s-o vada.
Globurile stralucitoare
Pe filmele aparatelor de fotografiat apar uneori imagini luminoase - care in momentul fotografierii nu erau vizibile cu ochiul liber - sub forma unor globuri stralucitoare, de dimensiuni diferite, cu un centru alb intens si cu margini translucide. Nu se poate spune prin ce fenomen apar aceste sfere de lumina, dar ele nu fac decat sa demonstreze ca aici se produc intr-adevar - in anumite momente - fenomene energetice inca necunoscute, comparabile cu cele din celebra padure Baciu, de langa Cluj.

Livia S. din Brasov povesteste ca, pe cand se afla intr-o stare de reculegere in interiorul pesterii, s-a speriat pur si simplu cand a fost cuprinsa de un val orbitor de lumina, venit din neant. Acelasi fenomen, dar de o intensitate mai mica, este povestit si de localnici, care spun ca au avut perceptii de acest fel, mai ales cand erau copii. Atunci, ei vedeau adesea globuri de lumina care pareau insufletite. Sa fie vorba de aceeasi lumina surprinsa si pe pelicula?
Cristale de comunicare cu lumea de dincolo
Se vorbeste foarte mult despre niste cristale de cuart, prin intermediul carora cei din vechime ar fi comunicat din aceasta pestera cu "lumi superioare" ori cu fiinte din alte dimensiuni. G. Moldovan afirma chiar ca, in mod periodic, din pamantul pesterii apar asemenea cristale de cuart, care insa sunt furate de catre turisti sau de catre amatorii de suveniruri din imprejurimi. Initial, am crezut ca aceste cristale sunt o pura fantezie (eventual cu nuante publicitare), dar ulterior am luat cunostinta de doua relatari venite din partea unor persoane de a caror buna credinta cu greu te-ai putea indoi, care au aruncat o alta lumina asupra situatiei.

Prima relatare, care a fost inclusa la momentul respectiv si in paginile unor publicatii (cum ar fi "Monitorul" de Brasov), apartine unui reporter al Tvr. In 1996, Lucian Babeanu a ajuns impreuna cu un grup in Manastirea Sapata in Stanca. La scurt timp dupa intrarea in incinta, camera de filmat a reporterului a inceput sa se comporte bizar: pornea si se oprea din inregistrare dupa bunul sau plac, neraspunzand la comenzi. Se parea ca acest fenomen nu a fost insotit de alte urmari. Ajuns insa inapoi la studiouri si vizionand materialele inregistrate, reporterul a observat uimit imagini pe care nici el si nici ceilalti nu le vazusera in pestera la momentul filmarii. Pe banda apareau sfere de lumina, care straluceau intens, iar la un moment dat aparea chiar un obiect, pe care reporterul l-a definit ca "un diamant de o marime apreciabila". Dupa o zi, inregistrarile acelea bizare, in total sapte minute, au disparut de pe banda, aparand in schimb o silueta invesmantata intr-o mantie inchisa la culoare, iar in planul indepartat vazandu-se "o mana luminoasa". Aceasta caseta a fost vizionata de mai multi martori, la momentul respectiv.

O alta relatare este a aceleiasi Doina T., care (in aceeasi zi in care a auzit si corul) a fost martora unui fenomen oarecum similar: "Eram in interiorul pesterii si am inchis pentru cateva minute ochii, pentru a ma reculege. Cand i-am deschis, vazul mi se obisnuise cu intunericul si pe tavanul incaperii in care ma aflam am vazut un cristal stralucitor, de dimensiuni mici (cativa milimetri). Se vedea foarte clar pe tavanul incaperii, fiind imposibil sa fi fost un efect de lumina".

Barbaria vizitatorilor ucide locul
In urma cu zece-douazeci de ani, manastirea de la Sinca Veche putea fi gasita cu greu printre tufele spinoase, vegetatia cu aspect luxuriant si serpii care traversau grabiti potecile de pe dealul Plesu. Locuitorii mai vechi de aici spun ca nici ciobanii nu stiau bine unde se afla aceasta pestera, in ciuda faptului ca era situata la numai doua-trei sute de metri de drumul pe care veneau zilnic cu oile. Dintre cei care ajungeau la pestera, putini indrazneau sa intre pana in ultimele incaperi, care erau extrem de intunecoase. Cand am vizitat, recent, Manastirea Sapata in Stanca, ea avea un aspect care mi-a parut trist: nume diverse scrijelite in pereti, gunoaie si bidoane aruncate, deschiderile si ferestrele din stanca largite de vizitatori. Ceva din stralucirea locului disparuse pur si simplu. Mi-a parut bine ca aveam o descriere veche a pesterii, pentru ca acum ea nu mai transmitea acelasi farmec. Locul acela minunat parca obosise sub povara curiosilor si a turistilor. Am intrebat si alti oameni care cunosteau demult acele locuri si mi-au confirmat ceea ce observasem: stralucirea Manastirii din Sinca Veche paleste sub barbaria vizitatorilor. Mi s-a povestit ca din ce in ce mai des, linistea si pacea aceea extraordinara, fascinanta a padurii sunt sfasiate de difuzoarele in care este racnita muzica vanzatorilor ambulanti sau a celor cu gratare si bautura, veniti "la iarba verde", la manastire. Nu este vorba doar de o modificare fizica a locului, ci de ceva in plus: atmosfera din acest loc incepe sa fie alta.

Manastirea de piatra din Sinca Veche are nevoie de ocrotire, de respectul si de smerenia celor ce-o viziteaza. Curatenia sufleteasca si incantarea pe care le-a transmis atator zeci si sute de vizitatori vor deveni o amintire (si deja au devenit intr-o anumita masura), daca locul acesta va fi sufocat de gunoaie si profanat de inscriptii stupide. Daca veti vizita acest loc magic, faceti-o in liniste, curatati-i gunoaiele si nu permiteti sa se mai distruga nici un centimetru din el, pentru ca altfel vom fi mai saraci cu o minune.
Text integral: Enigmele de la Sinca Veche
Ilie Tudor
Informatii interesante si aici:
1. Manastirea rupestra Sinca Veche
2. “Templul Ursitelor” de la Sinca Veche
3. Invitaţie la Şinca Veche
OPINII PERSONALE
Templul de la Sinca Veche, Brasov, este un complex megalitic sinonim celor de la Corbi, Arges; Cetatuia Negru Voda - Cetateni, Arges; Namaiesti, Arges etc.
Aceeasi constructori, aceleasi scopuri! Un Templu si Altar megalitic al
Virilitatii & Fertilitatii

Steaua lui David si Simbolul Yin-Yang , sunt "descifrarea-incifrata" din nou, in simboluri sacre, de catre un cunoscator al acestora, care nu au nimic a face nici cu evreii, nici cu chinezii! Efectiv, cineva, probabil prin evul mediu, a descifrat taina, scopul acestui Templu si Altar megalitic ancestral. Urmasilor, le-a transmis descoperirea sa, incifrand-o din nou, in doua simboluri sacre! Personal, cred ca descifrarea s-a datorat in principal ... artefactului ... din turla! 

Reamintesc ca amplasarea acestor complexe megalitice nu se facea la intamplare! Propovaduitorii crestinismului, isihastii, calugarii si preotii, stiu bine aceasta!
Ei cunosc efectele benefice, deseori puse sub semnul minunilor, sau
fenomenelor paranormale!
Drept dovada, majoritatea complexelor megalitice pagane (precrestine), au fost preluate in integrum, sau alaturi a aparut o monastire, o biserica, un lăcaş de cult!
Admin
_______________________
Va invit sa vedeti si aici:
2. Romania, tara enigmelor neluate in seama! Asa curg banii, pe apa sambetei ... Ep.2.
3. Romania, tara enigmelor neluate in seama! Asa curg banii, pe apa sambetei ... Ep.3.
4. Un urias Complex Megalitic in Corbi, Arges, Romania
5. In Corbi, Arges, Romania - Temple, Sanctuare si Altare Megalitice
6. Cetateni, Arges, Romania, un alt Complex Megalitic urias, nebagat in seama
7. MENHIRI, TEMPLE si SANCTUARE Megalitice, in Cetateni, Arges
8. Nămăiești, Argeș, Romania,un templu megalitic pagan, ingropat in crestinism!